معترضان به خانه دیاب رسیدند، عکس

به گزارش مجله سفرنامه دبی، فارس نوشت: ده روز پس از آنکه حسان دیاب مأمور به تشکیل دولت جدید لبنان شده تعدادی از معترضان لبنانی در برابر منزل وی تجمع کردند و خواهان کناره گیری او شدند.

معترضان به خانه دیاب رسیدند، عکس

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

شنبه شب (دیشب) ده ها معترض لبنانی در بیروت در برابر منزل حسان دیاب نخست وزیر مکلف تجمع کردند و ده روز پس از انتخاب وی، خواهان استعفای او شدند.

لبنان از هفدهم اکتبر شاهد تظاهرات مردمی علیه طبقه سیاسی فعلی است که در پی آن سعد الحریری کناره گیری کرد و در 19 دسامبر حسان دیاب با 69 رأی مأمور به تشکیل کابینه شد.

بر اساس گزارش روزنامه القدس العربی، دیاب در همان روزهای اول انتخاب وعده تشکیل دولت تکنوکرات در شش هفته را داد به امید اینکه بتواند مطالبات مردمی را تحقق بخشد.

بسیاری از معترضان از شهر طرابلس در شمال لبنان بودند. بعضی از آنها اعلام کردند، دیاب را نماینده خود نمی دانند و آن را یکی از طبقه سیاسی فعلی می دانند.

با اینکه حسان دیاب اعلام نموده هیچ وابستگی به حزب الله ندارد اما حمایت حزب الله و جنبش امل از وی باعث شده هنوز عده ای، بویژه حامیان نخست وزیر مستعفی سعد الحریری، وی را وابسته به حزب الله معرفی نمایند.

بر اساس این گزارش، لبنان پس از خاتمه جنگ داخلی از 1975 تا 1990 شاهد بدترین بحران اجتماعی و اقتصادی خود است و جامعه بین المللی برای ارائه هر یاری اقتصادی جدید خواهان تشکیل دولتی جدید همراه با اصلاحات است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 806

به "معترضان به خانه دیاب رسیدند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان به خانه دیاب رسیدند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید