مقاله: آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان ، قاره ای فراموش شده اما دیدنی و جذاب

به گزارش مجله سفرنامه دبی، قاره آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان به طور کاملا تصادفی کشف شد. هیچکس نمی دانست این سرزمین بزرگ مملو از یخ و برف وجود دارد تا اینکه در سال 1820 برای اولین بار کشف شد. اما بیست سال طول کشید تا این سرزمین تنها به عنوان گروهی از جزایر در نظر گرفته نگردد و به عنوان یک قاره تایید گردد. در نوزدهم ژانویه سال 1840، چارلز ویلکس که فرمانده سفر دریایی کاوشگرانه ایالات متحده آمریکا به آن منطقه بود، قاره آنتارکتیکا را کشف کرد. براساس آمار، شش کشتی آمریکایی ویرجینیا را ترک کردند، به سمت سواحل آمریکای جنوبی و درون اقیانوس آرام سفر کردند تا اینکه به آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان رسیدند. در حالیکه این کشتی ها از شهر سیدنی در استرالیا به سمت جنوب در حرکت بودند، ویلکس دیواری از یخ را دید و خطوط ساحلی قطب جنوب را در گزارش خود ثبت نمود. اینگونه بود که قطب جنوب کشف شد.

مقاله: آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان ، قاره ای فراموش شده اما دیدنی و جذاب

حقیقت خارق العاده دیگر در مورد آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان امکان وجود یک کنیون عمیق تر از گرند کنیون در آن است؛ همانطور که می دانید گرند کنیون همیشه با عنوان بزرگترین شکاف طبیعی روی سیاره زمین شناخته می گردد. دانشمندان در طول سفر تحقیقاتی سال 2010 کنیون دیگری پیدا کرده اند که نزدیک به 100 کیلومتر طول و بیش از 10 کیلومتر عرض و یک و نیم برابر گرند کنیون عمق دارد. دانشمندان و محققان اعتقاد دارند که این کنیون طبیعی احتمالا بزرگتر از این حرف هاست، اما برای فهمیدن اندازه های واقعی آن به سفر ای تحقیقاتی بیشتری نیاز هست. براساس آمار، دانشمندان مطمئن نیستند این دره چگونه خلق شده و تنها چیزی که از آن مطمئن هستند، این است که زمان تشکیل آن ده ها میلیون سال قبل بوده است.

قطب جنوب جنوبی ترین نقطه روی سیاره زمین بوده و نقطه دقیق تقاطع جنوبی محور زمین و سطح آن هست. براساس آمار، تمامی جهت ها از قطب جنوب، به سمت شمال هستند. عرض جغرافیایی این منطقه 90 درجه به سمت جنوب بوده و تمامی خط های طول جغرافیایی از این منطقه عبور می کنند. از نظر تئوری، آنتارکتیکا می تواند در تمامی منطقه های زمانی زمین قرار بگیرد، بنابراین یک منطقه زمانی رسمی برای آن موجود نیست. از آنجایی که سیاره زمین روی یک محور و همچنین به دور خورشید می چرخد، آفتاب در هر دو قطب های شمال و جنوب در بالاترین حد خود تجربه می گردد.

منبع مقاله: آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان ، قاره ای فراموش شده اما دیدنی و جذاب

انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2099

به "مقاله: آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان ، قاره ای فراموش شده اما دیدنی و جذاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان ، قاره ای فراموش شده اما دیدنی و جذاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید