مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، فیلم جن گیری امیلی رز یک اثر درام بر مبنای یک داستان ترسناک است که در فضایی غالبا رئالیستی اتفاقات خود را پیش می برد. ارین برونر، وکیلی جاه طلب است که در مؤسسه حقوقی اش پیگیری پرونده پدر ریچارد مور، کشیش کاتولیکی که به خاطر جن گیری موجب مرگ امیلی رز، دانش آموز 19 ساله آلمانی می گردد را به دست می گیرد. در حالی که هم در واقعیت و هم در فیلم دادگاه میخواهد با کمترین جلب توجه عمومی این پرونده را به خاتمه برساند، اما ماجرا این گونه پیش نمی رود و درگیری هایی میان موافقان و مخالفان جن گیری شکل می گیرد. در سرانجام دادگاه کشیش، پدر و مادر امیلی را به قتل سهل انگارانه محکوم می نماید.

مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

این فیلم با درجه سنی 13+ سال به نمایش درآمد و چنین رده بندی سنی به معنای حذف بسیاری از صحنه های خشن یا ترسناک است، اما موضوعی که جن گیری امیلی رز را به اثری درخور توجه تبدیل می نماید جو دادگاهی فیلم و آنالیز معقوله جن گیری است.

در کنار داستان واقعی، فیلم احضار به کارگردانی جیمز وان از فرم بصری جذابی هم بهره می برد و بدون به کار بردن خشونت زیاد و نمایش صحنه های پر زد و خورد، به یاری خلق صحنه هایی گیرا و رسوخ به روان مخاطب می تواند اغلب بینندگانش را بترساند و به همین خاطر از این فیلم همیشه به عنوان یکی از 10 فیلم ترسناک برتر تمام دوران ها یاد می گردد.

فیلم روانی بسیار تأثیرگذار و ترسناک است، به این خاطر که مدام درباره جنایت هایی صحبت می نماید که هر فردی ممکن است به آن ها دست بزند و هیچکاک به جای پرداختن به موجودات ماوراءطبیعی ترس های درونی انسان را نشانه رفته است. شخصیت منفی این فیلم، نورمن بیتس، جزء برترین شروران تاریخ سینمای دنیا است و در فهرست 100 سال، 100 شرور و قهرمان بنیاد فیلم آمریکا که فهرستی متشکل از 50 تا از برترین قهرمان ها و 50 تا از برترین شرورهای تاریخ سینما به انتخاب منتقدان سینماست، در صندلی دوم نهاده شد.

منبع مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2031

به "مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید