نامزدی دوباره امامعلی رحمان برای ریاست جمهوری تاجیکستان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در طول 28 ساله گذشته هیچ حزب یا رهبر مخالفی در تاجیکستان نتوانسته است در برابر امامعلی رحمان قد علم کند و تحلیلگران پیش بینی می نمایند که او بار دیگر در این انتخابات بدون رقیب برنده گردد.

نامزدی دوباره امامعلی رحمان برای ریاست جمهوری تاجیکستان

امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان که از سال 1992 تا به امروز قدرت را در این کشور آسیای مرکزی در دست دارد، نامزدیش را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر اظهار داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، امامعلی رحمان 67 ساله که در جریان استقلال تاجیکستان از اتحاد جماهیر شوروی نقش مهمی بازی کرد، در جریان کنگره فدراسیون سندیکاهای مستقل تاجیکستان اظهار داشت که در انتخابات ریاست جمهوری 11 اکتبر حضور پیدا می نماید.

در طول 28 ساله گذشته هیچ حزب یا رهبر مخالفی در تاجیکستان نتوانسته است در برابر امامعلی رحمان قد علم کند و تحلیلگران پیش بینی می نمایند که او بار دیگر در این انتخابات بدون رقیب برنده گردد.

رئیس جمهوری تاجیکستان در سال های گذشته چندین بار قانون اساسی و قانون انتخابات را اصلاح نموده است تا زمینه ابقای خود و افراد خانواده اش را در قدرت فراهم کند. به عنوان نمونه رستم امامعلی، پسر عظیم رئیس جمهوری تاجیکستان در حال حاضر شهردار دوشنبه، پایتخت و همچنین رئیس سنای این کشور است. بر اساس قانون اساسی تاجیکستان، در شرایطی که رئیس جمهوری نتواند وظایف قانونی اش را انجام دهد این رئیس سنای کشور است که بطور موقت و تا برگزاری انتخابات جانشین رئیس جمهوری می گردد.

تاجیکستان از نگاه ناظران غربی کشوری است که تا به امروز با سیاست مشت های آهنین دولت امامعلی رحمان اداره شده و هرگز معیارهای یک انتخابات آزاد و دموکراتیک در آن رعایت نشده است.

تاجیکستان با جمعیت 9 میلیون نفری از جمله فقیرترین کشورهای آسیای میانه به شمار می رود. این کشور که هم مرز افغانستان است، بین سال های 1992 تا 1997 جنگ داخلی خونینی میان قدرت حاکم حامی کمونیست ها و شورشیان را تجربه کرد. این جنگ داخلی 5 ساله بیش 100 هزار کشته برجا گذاشت.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1367

به "نامزدی دوباره امامعلی رحمان برای ریاست جمهوری تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدی دوباره امامعلی رحمان برای ریاست جمهوری تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید