هشدار سفیر ایران در انگلیس درباره خروج از پیمان ان.پی.تی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس در سخنانی گفته است که از سرگیری غنی سازی اورانیوم، هر دو ماه یکبار با گام هایی مشابه دنبال خواهد شد، مگر آن که کشورهای اروپایی برای نجات توافق هسته ای اقدامی انجام دهند.

هشدار سفیر ایران در انگلیس درباره خروج از پیمان ان.پی.تی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

سفیر ایران همچنین در ارتباط با جلوگیری از ورود یک بازرس آژانس به ایران گفته است: در هنگام ورود این بازرس به تاسیسات اتمی نطنز آثاری از مواد منفجره نیترات روی او ردیابی شده و در نتیجه از ورود او به داخل تاسیسات جلوگیری شده است.

حمید بعیدی نژاد همچنین در سخنان خود بیان کرد: ایران از هنگام خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های گسترده، به تعهدات خود در قبال توافق هسته ای عمل نموده و اکنون با گام هایش، به سایر امضاء نمایندگان این توافق بیدار باش می دهد.

بعیدی نژاد در ادامه با تاکید بر این که ایران نمی تواند تعهدات خود را به صورت یکجانبه انجام دهد، همچنین اضافه کرد: ما به شرکای خود در برجام به اندازه کافی فرصت دادیم و بعد این سیاست را اتخاذ کردیم. دو ماه دیگر، پس از آنالیز شرایط، قطعا پنجمین گام را بر خواهیم داشت. همانند دیگر گام ها، این اقدام نیز حساب شده خواهد بود. بنابراین، تصمیم به عهده آن ها خواهد بود.

سفیر ایران در انگلیس اضافه کرده است: این گام ها هر دو ماه یکبار برداشته خواهد شد. این تصمیم در بالاترین سطوح اتخاذ شده است. این نگرانی ها را درک می کنم که به دنبال گام های بیشتری در این جهت، ما گزینه های خود را از دست می دهیم و اقداماتی خواهیم کرد که به آسانی قابل بازگشت نخواهد بود، و این بر اعمال مفاد برجام تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل است که ما از شرکایمان در برجام می خواهیم به تعهداتشان عمل و با حل مسئله، برجام را حفظ نمایند.

سفیر ایران در انگلیس همچنین در ارتباط با پیمان منع اشاعه تسلیحات اتمی (ان پی تی) تاکید نموده که این پیمان در موعد آنالیز سالیانه آن در سال آینده، در خطر کامل قرار خواهد گرفت، چون در میان برخی شخصیت ها در ایران این نظریه وجود دارد که در حال حاضر ما از عضویت در ان پی تی هیچ سودی نمی بریم.

وی اضافه کرد: شکست برجام طبعا این تفکر را که ایران بدلیل عدم بهره مندی از حقوق خود در زمینه فن آوری صلح آمیز هسته ای باید از NPT خارج گردد را تقویت خواهد کرد، هر چند ج.ا.ایران در شرایط فعلی چنین گزینه ای را بنفع منافع کشور نمی داند.

بعیدی نژاد علاوه بر این به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی علیه ایجاد تسلیحات اتمی در کشور نیز اشاره نموده و گفته است: به دنبال مسائلی که در خصوص برجام پیش آمده، تعداد بیشتری از مردم به صحبت هایی که در خصوص خروج از ان پی تی می گردد، توجه می نمایند. ما تسلیحات اتمی را تخطئه نموده ایم، اما آمریکا ما را زیر فشار می گذارد و بر سر راه ما برای دسترسی به فناوری صلح جویانه اتمی مانع ایجاد می نماید. بنابراین، آن ها نکته مثبتی در آن نمی بینند.

سفیر ایران در انگلیس درباره مصاحبه با دولت ترامپ نیز گفت: تا زمانی که ترامپ به سیاست های خود ادامه می دهد، مصاحبه با آمریکا حاصلی نخواهد داشت. هیچ علاقه ای به مصاحبه با آمریکا وجود ندارد. این کشور دارای یک سیاست خصمانه و غیرصادقانه علیه ایران است. آن ها خواستار سقوط اقتصاد و جامعه ایران هستند.

حمید بعیدی نژاد بر این موضوع نیز تاکید نموده است که آن ها (آمریکا) در مقطعی گفتند می خواهند همان سیاستی را در قبال ایران داشته باشند که در خصوص کره شمالی دارند، اما این سیاست هیچ حاصلی در بر نداشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 615

به "هشدار سفیر ایران در انگلیس درباره خروج از پیمان ان.پی.تی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سفیر ایران در انگلیس درباره خروج از پیمان ان.پی.تی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید