هشدار شدید چین به هنگ کنگ: با بدترین بحران مالی روبرو می شوید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام سیاسی چین با اعلام نگرانی نسبت به اوضاع هنگ کنگ و انتقاد از هرج و مرج فعلی و اعتراضات در این منطقه هشدار داد که هنگ کنگ در صورت تداوم وضعیت فعلی ممکن است با بدترین بحران مالی از زمان انتقال حاکمیتش از انگلیس به چین روبرو گردد.

هشدار شدید چین به هنگ کنگ: با بدترین بحران مالی روبرو می شوید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

در این ارتباط ژانگ شیاموئینگ، مقام دولتی چین در امور اراضی و قلمروها اعلام نموده در صورت ادامه اعتراضات و هرج و مرج در هنگ کنگ، این منطقه با بدترین شرایط خود روبرو خواهد و ممکن است موقعیت خود به عنوان مرکز مالی آسیا را از دست بدهد.

این دومین هشدار شدیدالحن مقامات چینی به اعتراضات در هنگ کنگ است.

روز گذشته نیز یانگ گوانگ سخنگوی وزارت امور هنگ کنگ در دولت چین با اندک شمردن آشوبگران در هنگ کنگ گفته بود که آن گروه بسیار کوچک جنایتکار، خشن و بی رحم و نیز گروه های دیگری که پشت سر آنها سنگر گرفته اند باید برایشان روشن گردد: کسانی که با آتش بازی می نمایند، با آتش نابود می شوند. آنها در نهایت سزای کار خود را خواهند دید.

سخنگوی وزارت امور هنگ کنگ در دولت چین در این خصوص گفته بود که قدرت دولت مرکزی چین را دست کم نگیرید. هرگز قاطعیت و قدرت عظیم دولت مرکزی را دست کم نگیرید.

اعتراض ها در هنگ کنگ بر سر استرداد یک متهم به چین شروع شد ولی معترضان هم اکنون باتغییر خواسته های خود و تحت تأثیر دخالت های غربی ها خواهان خودمختاری کامل و برکناری رئیس اجرایی هنگ کنگ هستند که منصوب چین است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 361

به "هشدار شدید چین به هنگ کنگ: با بدترین بحران مالی روبرو می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار شدید چین به هنگ کنگ: با بدترین بحران مالی روبرو می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید