همتراز کاشی چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، چکیده : برای به وجود آوردن یک سطح صاف و بدون هیچ گونه ناهمواری از کاشی. ما احتیاج از طریق ای دارین تا بتوان با استفاده از آن کاشی ها را هم سطح کنیم به این وسیله که به خوبی و با دقت فراوان این کار را انجام می دهد همتراز کاشی می گویند. همتراز های کاشی وسیله ای بسیار کار آمد از جنس پلاستیک می باشند که از دوبخش کلیپس همتراز و گوه همتراز ساخته شده اند. شاید الان برای شما این سوال که همتراز کاشی چیست و چه کاربردی دارد؟ پیش آمده باشد.

همتراز کاشی چیست و چه کاربردی دارد؟

برای به وجود آوردن یک سطح صاف و بدون هیچ گونه ناهمواری از کاشی. ما احتیاج از طریق ای دارین تا بتوان با استفاده از آن کاشی ها را هم سطح کنیم به این وسیله که به خوبی و با دقت فراوان این کار را انجام می دهد همتراز کاشی می گویند. همتراز های کاشی وسیله ای بسیار کار آمد از جنس پلاستیک می باشند که از دوبخش کلیپس همتراز و گوه همتراز ساخته شده اند. شاید الان برای شما این سوال که همتراز کاشی چیست و چه کاربردی دارد؟ پیش آمده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و یافتن پاسخ این سوال در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

همتراز کاشی و سرامیک چیست؟

میتوان گفت که یکی از پرکاربردترین ترین وسیله هوایی که امروزه در صنعت کاشی کاری و نصب سرامیک از آن استفاده می نمایند. همتراز سرامیک و کاشی می باشد. معمولا ممکن است که هنگام نصب کاشی ها با هم هم سطح نباشند و هماهنگی لازم برای به وجود آوردن یک سطح یک دست و صاف را نداشته باشند اگر در این مواقع کاشی کار به این موضوع توجه نکند باعث می گردد نتیجه کار به شکل دلخواه نباشد و ممکن است باعث ناراحتی و نارضایتی صاحب کار گردد. امروزه کاشی کاران بسیار ماهر برای برطرف این مشکل از همتراز سرامیک و کاشی که از دوبخش کلیپس و گوه ساخته شده است استفاده می نمایند. زیرا این وسیله می تواند به راحتی کاشیها و سرامیک ها را تراز و سطح همه آن ها را باهم هماهنگ و یکسان سازی. این وسیله امروزه دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد.

قیمت کلیپس و گوه سرامیک

همانگونه که میدانید از همتراز علاوه بر این که برای به وجود آوردن سطح صاف در کف و بدنه حتی برای تنظیم فاصله بین کاشی و سرامیک نیز استفاده می نمایند. همتراز به طور چشمگیری می تواند سرعت و دقت افراد را هنگام نصب کاشی افزایش دهد. برای قیمت کلیپس و گوه نمی توان یک قیمت واحد را گفت زیرا این وسیله ها نیز خود دارای انواع مختلفی می باشند که دارای مقدار ها و مارک های متنوعی می باشند و معمولا هر مارک دارای قیمت متفاوتی است زیرا مواد و معیار های ساخت در همه یکسان نیست.

کاربرد های همتراز کاشی

  1. یکی از مهمترین مسائلی که به مرور زمان باعث تخریب و خرابی کاشی و سرامیک می گردد این است که به دلیل نفوذ آب در زیر کاشی به مرور زمان کاشی پوسیده می گردد و مقاومت خود را از دست می دهد. اما امروزه با استفاده از همتراز کاشی و سرامیک تمامی ناخنک های کاشیها و سرامیک ها گرفته می گردد و به همین دلیل دیگر به هیچ وجه راه نفوذ آب به کاشی وجود ندارد. این مشکل تنها با استفاده از همتراز برطرف می گردد.
  2. معمولا کاشی کاران هنگام نصب کاشی ها مدت زمان زیادی را از وقت خود صرف تراز و تنظیم کاشی با استفاده از ترازو چکش لاستیکی می نمایند. اما با ساخته شدن همتراز دیگر برای تنظیم سرامیک و کاشی ها احتیاج به استفاده از ابزار قدیمی نیست و تنها با استفاده از این ابزار دقیق به راحتی و با کمترین زمان ممکن شما می تواند سطح وسیعی را کاشی کنید.
  3. معمولا برای نصب کاشی از چسب های 123استفاده می نمایند که این کار میتواند هزینه های اضافی زیادی را برای صاحب کار به وجود آورد. بعلاوه استفاده از این چسب می تواند باعث ایجاد لکه های بگردد که تمیز کردن آندها مار راحتی نیست. اما با استفاده از همتراز دیگر احتیاج به استفاده از این گونه چسب ها نیست و تمامی این مسائل نیز برطرف می شوند.
  4. معمولا هنگامی که شما از همتراز و کلیپس و گو استفاده می کنید. تمامی خطوط بین کاشی ها و سرامیک ها به صورت یکنواخت و با مقدار ای یکسان درست می شوند. شما در سرانجامی کار متوجه خواهید شد که این تقارن و هم مقدار ای چقدر باعث زیبایی کار شما شده است.

نحوه نصب کاشی و سرامیک با استفاده از همتراز چگونه است؟

مرحله اول

ابتدا باید با استفاده از ملات، کمچه و تراز سطحی که باید کاشی گردد را به خوبی تراز کنید تا هیچ گونه شیب و تا ملایمتی نداشته باشد. سپس اجازه دهید تا حداقل 24ساعت بماند تا خشک و به خوبی مقاوم گردد.

مرحله دوم

در این مرحله باید چسب کاشی را با استفاده از ماله با ضخامت مناسب به خوبی در تمامی نقاط پهن کنیم . توجه داشته باشید که جهت ماله باید به یک سو باشد یا عمودی و یا افقی باشد. زیرا این کار باعث جلوگیری از ورود هوا به زیر کاشی و مقاومت و محکم تر شدن آن ها می گردد.

مرحله سوم

الان می توان که اولین کاشی را بر روی سطح آماده قرار داد. بعلاوه باید برای بهتر چسبیده شدن کاشی از ویبراتور بهره ببرید. بعد از آن کلیپس همتراز را در کناره های کاشی با سرامیک قرار دهید. توجه کنید که حتما قبل از قرار دادن کاشی بعدی از صلیب کاشی برای تنظیم فاصله بین دو کاشی بهره ببرید تا فاصله یک سانتی ایجاد گردد. سپس کاشی بعدی را قرار دهید و گوه ها را از داخل کلیپس ها رد کنید. حال با استفاده از همتراز آغاز به سفت کرده کلیپس ها و گوه ها کنید. بقیه سطح کار را نیز می تواند به همین منوال کاشی کنید.

انواع همتراز کاشی

گوه و کلیپس

این نوع از همتراز یکی از پرکاربردترین ترین نوع های هم تراز می باشد که از جنس پلاستیک ساخته شده است و به خاطر راحتی استفاده از آن دارای هواداران زیادی می باشد. بعلاوه این نوع از همتراز در ابعاد مختلفی برای تمامی کاشی ها در مقدار های مختلفی وجود دارند.

صلیب کاشی

این نوع از همتراز به شکل T انگلیسی یا +می باشد. معمولا از این نوع همتراز برای تنظیم فاصله بین کاشی ها استفاده می گردد . زیرا با استفاده از این وسیله می توان به راحتی فاصله بین تمامی کاشی ها را به یک مقدار تنظیم کرد.

همتراز پیچی

یکی دیگر از وسایل تنظیم سطح کاشی همتراز پیچی کاشی می باشد که کار با آن شباهت بسیاری به پیچ و مهره دارد. زیرا کلیپس آن از دو قسمت عمودی بر هم ساخته شده است وقسمت تخت در زیر و قسمت عمودی در روی کاشی قرار می گیرد و با استفاده از پیچ این دو سطح سفت می شوند. به همین ترتیب این وسیله می تواند به راحتی سطح تمامی کاشی ها را یکسان و هم مقدار کنید تا شما در سرانجام کار بسیار راضی و شاد باشید.

منبع : https://kamyabclinic.ir/shop/%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%da%a9-%d9%88-%d8%b3%d9%86%da%af/

منبع: اتاق
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2300

به "همتراز کاشی چیست و چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همتراز کاشی چیست و چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید