هواوی وعده داده که با وجود تحریم ها تاج و تخت بازار موبایل را پس می گیرد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، رییس هیأت مدیره هواوی اعلام کرده که این شرکت با وجود تحریم های آمریکا می تواند تاج و تخت بازار موبایل را پس بگیرد. در دولت دونالد ترامپ، هواوی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا در نظر گرفته شد و در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفت.

هواوی وعده داده که با وجود تحریم ها تاج و تخت بازار موبایل را پس می گیرد

درآمد بخش گجت های مصرفی هواوی در نیمه نخست 2021 با کاهش 47 درصدی روبرو شده است. هواوی که برای مدتی رتبه اول بازار موبایل را از آن خود کرده بود، حالا دیگر حتی بین 5 شرکت بزرگ بازار جهانی موبایل قرار ندارد. این مدیر ارشد در جریان پرسش و پاسخ با پرسنل این شرکت گفته بزرگترین مشکل فعلی آن ها مربوط به گوشی های هوشمند است. او خاطرنشان کرده که برای طراحی هیچ مسئله ای ندارند، اما هیچ شرکتی برای تکنولوژی های پیشرفته با آن ها همکاری نمی کند.

یکی از مهم ترین مسائل هواوی به تولید چیپست های پیشرفته برمی شود. اگرچه برخی شرکت های چینی از توانایی تولید چیپست ها بهره می برند، اما چین در زمینه تولید چیپست های پیشرفته هنوز حرفی برای گفتن ندارد. با وجود این مسائل، هواوی قصد ندارد از بازار موبایل خارج شود و می خواهد از طریق همکاری و سرمایه گذاری بر شرکای چینی خود، تولید چیپست های پیشرفته در این کشور را امکان پذیر کند.

سال گذشته هواوی به ناچار بخش آنر را به فروش رساند و حالا شرکت آنر بدون نگرانی بابت تحریم های آمریکا می تواند گوشی های مختلفی را به دست کاربران برساند. همچنین به دلیل مسائل مربوط به تامین قطعات سخت افزاری، این شرکت بیش از پیش بر حوزه هایی مانند نرم افزار و پردازش ابری تمرکز کرده تا بتواند بخشی از ضرر و زیان ناشی از تحریم های آمریکا را جبران کند.

منبع: CNBC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1945

به "هواوی وعده داده که با وجود تحریم ها تاج و تخت بازار موبایل را پس می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی وعده داده که با وجود تحریم ها تاج و تخت بازار موبایل را پس می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید