هیئت دیپلماتیک حزب مؤتلفه اسلامی راهی چین شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: رئیس مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی اهداف سفر این حزب به چین را تشریح کرد.

هیئت دیپلماتیک حزب مؤتلفه اسلامی راهی چین شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش حوزه احزاب خبرنگاران، حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی به دعوت حزب حاکم چین برای آنالیز مسائل آسیای غربی و روابط بین دو کشور به همراه هیئت 15 نفره راهی پکن شد.

حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی درباره این سفر گفت: این هیئت 15 نفره که ترکیبی از اعضای شورای مرکزی، هیئت اجرایی و مسئولان استانی این حزب است ضمن بازدید از پکن به دو استان جنوبی چین که دروازه جاده ابریشم دریایی است، سفر نموده و از پیشرفت های صنعتی و شهرسازی آن کشور دیدن خواهند کرد.

وی اضافه کرد: از سال 83 که با سفر دبیرکل حزب مؤتلفه به چین مراودات سیاسی این حزب با حزب حاکم چین شروع شده است، تاکنون بالغ بر 13 هیئت بین دو حزب تبادل شده و همکاری های بین دو حزب در تقویت روابط دو کشور به ویژه در دوران گذار از تحریم ها و فشارهای هسته ای، مسائل و مسائل دنیای اسلام و منطقه بسیار مفید و مؤثر بوده است.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: کوشش در جهت ارتقای سطح مناسبات بین دو کشور، ارتقای مقامات بازدید کننده از دو کشور، استراتژیک شدن روابط دو کشور در حوزه های مالی، نظامی، سیاسی، توسعه روابط با مسلمانان چین، افزایش تعداد دانشجویان بورسیه در دو کشور، مبادلات علمی بین دانشگاه های دو کشور و حل مسائل بازرگانان و همکاری چین در دور زدن تحریم های غرب علیه ایران از دستاوردهای این روابط و تعاملات دو حزب است.

ترقی اضافه کرد: امروز حجم مبادلات مالی بین دو کشور از مرز 50 میلیارد دلار گذشته و در راستا 100 میلیارد گام برمی دارد و توازن و تعادل مالی ما با غرب را میسر ساخته است.

وی با بیان اینکه چین قدرت مالی اول دنیا خواهد شد، گفت: چین با رشد 5، 7 درصد می تواند یاری خوبی برای سرمایه گذاری در ایران در مورد افزایش رشد مالی و برطرف بیکاری داشته باشد.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آنالیز روش های مبارزه با فساد در دولت و حزب حاکم چین، آنالیز روند توسعه مالی چین قبل از توسعه سیاسی، آنالیز راه های همکاری دو حزب به عنوان عضو کمیته دائمی اتحادیه احزاب سیاسی آسیا و آنالیز و تحلیل واقع بینانه از حوادث خاورمیانه و جریانات تکفیری و خطر آن برای آسیا و مسلمانان دنیا به ویژه چین و راه های جلوگیری از درگیری بین بودائیان و مسلمانان در شرق آسیا جزء برنامه های این سفر است.

به گزارش خبرنگاران، این سفر از 26 آبان تا 6 آذر ماه انجام می گردد و هیئت حزب مؤتلفه مهمان روابط بین الملل حزب حاکم چین خواهد بود.

انتهای پیغام،

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 686

به "هیئت دیپلماتیک حزب مؤتلفه اسلامی راهی چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت دیپلماتیک حزب مؤتلفه اسلامی راهی چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید