وزیر نفت عراق: پس از مذاکره با برخی همتایان، به کاهش تولید نفت، خوشبین هستم

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت عراق، ثامر الغضبان روز یکشنبه در بیانیه ای با اشاره به نشست آینده وزیران کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت، پس از مذاکره های تلفنی با برخی از همتایان خود، در مورد توافق جدید برای کاهش عرضه نفت در اوپک خوشبین است.

وزیر نفت عراق: پس از مذاکره با برخی همتایان، به کاهش تولید نفت، خوشبین هستم

وزیر نفت عراق تاکید کرد که وصول توافق جدید میان اعضای اوپک به حمایت تولید کنندگان عمده غیر اوپک مانند آمریکا، کانادا و نروژ نیاز دارد.

الغضبان اضافه نمود، توافق نامه جدید گام مهمی برای کاهش تولید و احیای قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.

وی گفت، آنچه اکنون در بازارهای نفت اتفاق می افتد زیان هنگفت اقتصادی کشورهای تولید کننده و صادر کننده به ویژه در شرایط شیوع بیماری همه گیر کرونا است.

الغضبان اظهار کرد، همه اعضای اوپک و تولید کنندگان، دستیابی به اهداف مشترک را در اولویت قرار دهند و با اتخاذ تصمیم درست و توافق جدید برای کاهش تولید، ثبات را به بازارهای جهانی بازگردانند.

وزیر نفت و معاون نخست وزیر عراق همچنین روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه الصباح با بیان اینکه نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تا پنجشنبه آینده به دلایل فنی به تعویق افتاده است، پیش بینی کرد که در این نشست اعضا برای کاهش چشمگیر تولید توافق کنند.

الغضبان اضافه نمود که مقرر بود این نشست فردا (دوشنبه) برگزار شود اما به دلیل فنی به روز پنجشنبه آینده موکول شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان اضافه نمود که نشست به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود و این امر نیازمند تمهیدهای لازم فنی برای برگزاری چنین جلسه ای است.

الغضبان خاطر نشان کرد که برخی از کشورهای عضو اوپک مساله کاهش تولید را به طور جدی مورد توجه قرار داده و احتمالا تولید اعضا به صورت چشمگیری کاهش یابد.

وزیر نفت عراق گفت، نشست پنجشنبه آینده، اعضای اوپک، کشورهای هم پیمان و کشورهای خارج از اوپک را در بر می گیرد.

وی اضافه کرده است که مساله کاهش تولید نیازمند بررسی دقیق است تا ثبات بازار و بهبود اقتصادی را تضمین کند.

روزنامه الصباح در ادامه اضافه نمود، فراخوان این نشست شامل کشورهای تولید کننده عضو اوپک و کشورهای همپیمان و در راس آنها روسیه که به اوپک پلاس شناخته می شود و همچنین کشورهای خارج اوپک مانند آمریکا، برزیل، نروژ، کانادا، کشورهای حوزه دریای شمال اروپا و سایر کشورها را در بر می گیرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1112

به "وزیر نفت عراق: پس از مذاکره با برخی همتایان، به کاهش تولید نفت، خوشبین هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت عراق: پس از مذاکره با برخی همتایان، به کاهش تولید نفت، خوشبین هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید