چمران: امیدوارم اعتبارات شهرداری ها در بودجه 1401 از سال جاری عقب تر نباشد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت امید است با توجه به پیگیری هایی که از دولت و مجلس اجرا شده است اعتبارات مربوط به شهرداری ها حداقل برای سال آینده نسبت به امسال عقب تر نباشد.

چمران: امیدوارم اعتبارات شهرداری ها در بودجه 1401 از سال جاری عقب تر نباشد

مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که خروجی های جلساتی که هیات رئیسه شورای شهر تهران با دولت و بعلاوه ریاست مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اصلاح و بازنگری لایحه بودجه 1401 داشته به کجا رسیده است، اظهار کرد: هم اکنون نمی توانم راجع به خروجی ها صحبت کنم اما به نتایج مثبتی رسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه نشست های مفصلی با دولت و بعلاوه ریاست مجلس داشته ایم، گفت: قبلا نیز به صورت کتبی این موارد را تقدیم مجلس و دولت نموده ایم علاوه بر اینکه با تعدادی از نمایندگان مجلس نیز بحث داشته ایم. البته دوستان ما در شهرداری هم پیشنهادات خوبی برای اصلاح موارد لایحه بودجه 1401 دولت در ارتباط با شهرداری ها داشته اند.

چمران با بیان اینکه از حالا باید موارد خود را به وسیله کمیسیون های مجلس شورای اسلامی پیگیری کنیم، توضیح داد: امشب جلسه ای را با فراکسیون شهری خواهیم داشت و طی هفته آینده با سایر کمیسیون های مرتبط جلساتی را برگزار خواهیم کرد. علاوه بر اینکه با تشکیل کمیسیون تلفیق نیز موارد مربوط به شهرداری ها را در لایحه بودجه 1401 دولت پیگیری خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امیدواریم با توجه به پیگیری هایی که صورت گرفته است اعتبارات مربوط به شهرداری ها حداقل برای سال آینده نسبت به امسال عقب تر نباشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بازنگری و اصلاح لایحه بودجه 1401 دولت در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شهرداری ها وجود دارد یا خیر گفت: این امکان وجود دارد چرا که بعضی از احکام مندرج در لایحه بودجه بر مبنای گرفتن مسئولیت از شهرداری ها و واگذاری به وزارت کشور است که قاعدتا این موارد را به راحتی می توان اصلاح کرد.

چمران در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با اختصاص 5 هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران در امسال به بخش مترو اعلام کرد: در جلسات قبلی شورای شهر تهران بودجه 1400 شهرداری تهران که تحقق مبلغ آن در امسال قابل انجام نبود مورد اصلاح و بازنگری نهاده شد و رقم بودجه امسال شهرداری تهران به 37 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که بر اساس تاکید اعضای شورای شهر تهران آمده است هر چقدر بودجه بیش از رقم 37 هزار میلیارد تومان محقق شد در بخش مترو هزینه گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2146

به "چمران: امیدوارم اعتبارات شهرداری ها در بودجه 1401 از سال جاری عقب تر نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمران: امیدوارم اعتبارات شهرداری ها در بودجه 1401 از سال جاری عقب تر نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید