کتابخانه شهدای خوئین افتتاح شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران ، ششمین کتابخانه گروه جهادی شهدای در منطقه غرب کشور همزمان با شب میلاد پیامبر اکرم (ص) افتتاح شد. این کتابخانه که مانند پنج کتابخانه افتتاح شده به نام شهدا مزین و نامگذاری شده در منطقه ای محروم از کتابخانه در حوالی استان زنجان افتتاح شد.

کتابخانه شهدای خوئین افتتاح شد

کتابخانه شهدای خوئین، ششمین کتابخانه این گروه جهادی است که شب گذشته همزمان با میلاد پیامبر رحمت با حضور کاظمی، رئیس بنیاد شهید استان زنجان و تنی چند از مسؤولان استانی افتتاح شد.

محسن اسماعیلی، مدیر گروه جهادی شهدا در این مراسم اظهار کرد: ششمین کتابخانه با نام شهدای خوئین روستایی از توابع استان زنجان افتتاح شد. در این کتابخانه بیش از 10 هزار جلد کتاب در دسترس ساکنان منطقه مسکن مهر کوی ثمین در فضایی به مساحت 100 متر نهاده شد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ناشران و خیرینی در این طرح و کتابخانه با گروه جهادی شهدا همکاری داشته اند، ابراز داشت: کتاب های درسی، کودک و نوجوان، آموزشی، عمومی، تاریخی، اجتماعی، داستان و بخشی با عنوان کتاب های صوتی از امروز به ارائه خدمات به ساکنان این منطقه می پردازد.

مدیر گروه جهادی شهدا به شعار هر منطقه محروم یک کتابخانه تأکید کرد و گفت: برای افتتاح این کتابخانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار ناشرانی چون انتشارات شمع و مه، کتاب یک، باغ موزه دفاع مقدس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی همکار ما بوده اند. البته کتاب های مردمی که در قالب نذر کتاب به گروه جهادی اهدا شده بود نیز در این کتابخانه گنجانده شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه پیش از دایر شدن کتابخانه در هر منطقه شرایطی محیطی، سنی، جغرافیایی و حتی بهداشتی آن منطقه آنالیز می گردد، افزود: برای هر کتابخانه تیمی به مطالعه و آنالیز مکانی می پردازد و پس از قطعی شدن فضای کتابخانه در آن منطقه محروم کتاب ها با توجه به آسیب شناسی منطقه ارسال می گردد. البته در کنار کتاب، رایانه و مجلات و نرم افزارهایی هم به ساکنان این مناطق ارائه می گردد.

وی در سرانجام سخنان خود با تاکید بر اینکه درخواست های فراوانی برای افتتاح کتابخانه در مناطق کمتر برخوردار واصل می گردد، افزود: در کوشش هستیم که به زودی پس از کارشناسی های اجرا شده هفتمین کتابخانه را نیز در شرق کشور افتتاح کنیم، هرچند امور مربوط به آن در حال اجرا است، اما امیدواریم به زودی شاهد این رخداد باشیم.

اسماعیلی ضمن معرفی گروه جهادی شهدا گفت: گروه جهادی شهدا کار خود را از زلزله کرمانشاه در سال 1395 شروع کرد. از انتهای سال 1398 و ابتدای 1399 که کشور درگیر ویروس کرونا شد، ضدعفونی کردن معابر، توزیع سبد کالا، نان صلواتی، قربانی و … را داشتیم. گروه ما 8 نفره است و بدون وابستگی به نهاد خاصی در حد بضاعت خودمان کارهای جهادی انجام می دهیم.

گروه جهادی شهدا تا به امروز کتابخانه هایی مزین به نام شهید خرازی در روستای سیبن، کتابخانه شهید ابراهیم هادی در شهرستان دامغان، کتابخانه حاج احمد کاظمی در حومه رشت و کتابخانه شهید حاج ابراهیم همت در شهرری را دایر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1472

به "کتابخانه شهدای خوئین افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه شهدای خوئین افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید