کشف گنجینه ای از سکه های دوهزار ساله در لندن

به گزارش مجله سفرنامه دبی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف گنجینه ای از سکه های دوهزار ساله در لندن صورت گرفت.

کشف گنجینه ای از سکه های دوهزار ساله در لندن

گروهی از باستان شناسان انگلیسی به خاتمه عملیات کاوش و حفاری در هیلینگدون لندن نزدیک می شدند که بارش شدید باران ساختار بخشی از زمین این منطقه را تغییر داد و راه را برای کشف گنجینه ای از سکه های عتیقه از قرن یکم میلادی باز کرد.

اما تتلو (Emma Tetlow) از سرپرستان این تیم باستان شناسی با انتشار یک بیانیه توضیحات بیشتری در این باره ارائه کرد و گفت: توجهمان به یک تکه از خاک جلب شد که رنگش با چیزی که انتظار می رفت، تفاوت بسیار داشت؛ رنگ خاک در این نقطه، سبزآبی تیره شده بود که نشانه ای از اکسید شدن فلز است. بنابراین دقیق تر آنالیز کردیم و این دایره های فلزی را دیدیم.

سکه های کشف شده از جنس آلیاژی از مس، قلع و سرب هستند و هر کدام حدود 3.04 سانتیمتر قطر دارند. در یک روی این سکه های عتیقه تصویر خدای یونانی، آپولو و در روی دیگر تصویر یک چارچینگ بول یا گاو پولساز به سبکی خاص حک شده است.

بنابر گزارش های تکمیلی، طرح سکه های مربوط به عصر آهن در انگلیس از سکه هایی الهام گرفته شده بود که حدود دو هزار و 175 سال پیش در مارسی فرانسه ضرب می شدند. در گذر زمان این سکه های ابتدایی در سراسر شمال اروپا فراگیر شدند.

هدف ضرب این سکه ها روشن نیست چون در انگلیس قرن یکم سکه پول رایج نبود و هنوز مبادله کالا به کالا رواج داشت. بنابراین این سکه ها احتمالا به اسم پیشکش تقدیم خدایان می شدند یا روشی برای مرزبندی بودند. در آن دوران از این سکه ها بعلاوه گاهی به اسم اندوخته روزه مبادا هم استفاده می شد.

تتلو درباره کشف این سکه ها می گوید: این یک کشف استثنایی است که به ما اجازه می دهد دانشمان را درباره آن که قرن ها پیش زندگی در هیلینگدون چطور بود، توسعه دهیم.

منبع: همگردی
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1921

به "کشف گنجینه ای از سکه های دوهزار ساله در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گنجینه ای از سکه های دوهزار ساله در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید