کنترل استفاده از هوش مصنوعی در اماکن عمومی اروپا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، دو سازمان ناظر بر حریم خصوصی اتحادیه اروپا خواستار عدم استفاده از فناوری شناسایی صورت و هرگونه فناوری های هوش مصنوعی جهت شناسایی اتوماتیک ویژگی های انسانی در اماکن عمومی شده اند.

کنترل استفاده از هوش مصنوعی در اماکن عمومی اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

دو سازمان ناظر بر حریم خصوصی اروپا خواستار ممنوعیت استفاده از فناوری شناسایی صورت در اماکن عمومی شده اند. حال آنکه چنین درخواستی با پیش نویس قوانین اتحادیه اروپا مغایرت دارد که طبق آن استفاده از فناوری در اماکن عمومی بلامانع است.

هیئت حفاظت از داده های اروپا (EDPB) و ناظر حفاظت از داده های اروپا (EDPS) درباره ریسک های مربوط به استفاده از فناوری های شناسایی هویت بیومتریک از راه دور در مورد افراد در محیط های عمومی هشدار داده اند.

این دو سازمان در بیانیه ای مشترک نوشته اند: EDPB وEDPB خواستار ممنوعیت کلی هرگونه استفاده از فناوری های هوش مصنوعی جهت شناسایی اتوماتیک ویژگی های انسانی در محیط های عمومی مانند شناسایی صورت، اثرانگشت، دی ان ای، صوت و دیگر سیگنال های بیومتریک یا رفتاری هستند.

آنها معتقدند سیستم های هوش مصنوعی که با استفاده از اطلاعات بیومتریک افراد را براساس قومیت، جنسیت، اعتقادات سیاسی دسته بندی می نمایند، باید ممنوع شوند.

بعلاوه استفاده از این فناوری برای درک احساسات فرد به جز در موارد خاص مانند مقاصد بهداشتی، هم باید غیرقانونی اعلام گردد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در آوریل قوانینی برای کاربردهای هوش مصنوعی از جمله ممنوعیت استفاده از آن برای نظارت ارائه کرد. هدف این اقدام ایجاد استانداردی دنیای برای فناوری هایی بود که در اختیار آمریکا و چین قرار گرفته است.

البته در قوانین پیشنهادی اجازه داده شده در حوزه های پر ریسک هوش مصنوعی مانند مهاجرت و اجرای قانون از این فناوری استفاده گردد. اما اقدامات امنیتی سختگیرانه ای هم وضع شده و در صورت نقض آن، جریمه ای تا 6 درصد عایدی شرکت در سطح دنیا وضع می گردد.

البته قرار است قبل از تبدیل شدن این پیشنهادات به قانون، کشورهای عضو اتحادیه درباره آن مذاکراتی انجام دهند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1890

به "کنترل استفاده از هوش مصنوعی در اماکن عمومی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل استفاده از هوش مصنوعی در اماکن عمومی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید