4 خبر مهم برای بورس ، انتشار تقویم عرضه اولیه ها

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، فدایی، سرپرست فرابورس گفت: تقویم عرضه اولیه ها طی هفته های آینده منتشر و هیچ عرضه ای بدون اینکه یک ماه قبل اطلاع رسانی عمومی شده باشد اتفاق نخواهد افتاد. سعی داریم طی ماه های آینده رویه های نظارتی ناظران فرابورس را تا حد امکان قانون مند کرده و به بازار اعلام کنیم. در حال حاضر هیچ پرونده ای برای پذیره نویسی نداریم.

4 خبر مهم برای بورس ، انتشار تقویم عرضه اولیه ها

در هفته منتهی به 21 دی ماه دولت اوراقی را معادل با 1300 میلیارد تومان به فروش رسانید. این در حالی است که در هفته گذشته مجموع اوراق فروخته شده از طریق دولت برابر با 4810 میلیارد تومان بوده که در این هفته کاهشی 73 درصدی داشته است. این کاهش در بازار اولیه حراج اوراق بدهی می تواند ناشی از افزایش تاریخ سررسید اوراق باشد. در این هفته این اوراق فقط سه ساله بوده و این رویداد باعث شد با این که حداقل نرخ سود برابر با 21.78 درصد بوده اما فروش کمتری را در مقایسه با هفته گذشته داشته باشد. (اقتصادنیوز)

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مطابق مستندات و قراردادهای منعقد شده با شرکت سپرده گذاری مرکزی، 70 شرکت دیگر نیز تا خاتمه سال از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) سود خود را پرداخت خواهند کرد. (ایرنا)

قنبرپور، عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: طرح وزارت صمت مبنی بر ساماندهی بازار پتروشیمی، متغیرها و مولفه های زیادی دارد و یکی از آن ها به عرضه کلیه محصولات در بورس کالا مربوط می شود.

وی افزود: عرضه کلیه محصولات پتروشیمی در بورس کالا نه تنها به نفع صنایع پایین دستی است، بلکه به سود صنایع بالادستی، مردم و کل اقتصاد و تولید کشور است و باید از طرح وزارت صمت در این زمینه حمایت شود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2187

به "4 خبر مهم برای بورس ، انتشار تقویم عرضه اولیه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 خبر مهم برای بورس ، انتشار تقویم عرضه اولیه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید