استقبال پاریس، لندن، رم و واشنگتن از آتش بس در لیبی در عید قربان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، کشورهای فرانسه، ایتالیا،امارات، انگلیس و آمریکا در بیانیه ای مشترک که سفارت فرانسه در لندن منتشر کرد، از آتش بس در لیبی به مناسبت عید قربان استقبال کردند.

استقبال پاریس، لندن، رم و واشنگتن از آتش بس در لیبی در عید قربان

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت فرانسه در لندن، طی انتشار بیانیه ای مشترک، از اعلام آتش بس در لیبی استقبال کرد و از طرفین خواست بر حفظ آن پایبند باشند.

در این بیانیه آمده است: دولت های فرانسه، ایتالیا،امارات عربی متحده، انگلیس و آمریکا از اعلام آتش بس در لیبی به مناسبت عید قربان در پاسخ به درخواست نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و حمایت شورای امنیت، استقبال نموده و تمام طرف ها را به توقف خصومت در کل لیبی دعوت می نمایند.

همچنین گزارش شده که کشورهای نام برده خواستار لزوم تبعیت تمام کشورهای عضو سازمان ملل از قوانین بین المللی هستند تا به تحریم های تسلیحاتی مندرج در تمام قطعنامه های شورای امنیت پایبند باشند.

این بیانیه می افزاید کشورهای امضا نماینده این بیانیه بر تعهد قاطع خود بر یافتن راه حلی سریع و مسالمت آمیز در قبال بحران لیبی پایبند هستند. ما تأکید می کنیم که نباید گزینه نظامی در لیبی اتخاذ گردد و از تمام طرف ها می خواهیم از شهروندان محافظت نمایند، از منابع نفتی لیبی مراقبت نمایند و از زیرساخت های آن حفاظت نمایند.

همچنین این بیانیه، حمله روز گذشته به کارکنان سازمان ملل در شهر بنغازی لیبی را محکوم کرد.

روز شنبه در انفجار خودرو بمب گذاری شده در این شهر، واقع در شرق لیبی، سه کارمند سازمان ملل کشته شدند.

علی رغم آن که دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج و نیروهای خلیفه حفتر روز شنبه با پیشنهاد سازمان ملل مبنی بر برقراری آتش بس در ایام تعطیلات عید سعید قربان موافقت کردند، روز گذشته د رگیری با سلاح سنگین در جنوب طرابلس پایتخت لیبی، همزمان با شنیده شدن صدای تکبیرهای نماز عید قربان ادامه داشت (جزئیات بیشتر).

بعضی کشورهای امضا نماینده این بیانیه، خودشان از تأمین نمایندگان اصلی تسلیحات هر دو طرف درگیر در لیبی هستند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 395

به "استقبال پاریس، لندن، رم و واشنگتن از آتش بس در لیبی در عید قربان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال پاریس، لندن، رم و واشنگتن از آتش بس در لیبی در عید قربان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید