انتظار داریم ایتالیا در اتحادیه اروپا موضع مستقل تری در قبال ایران اتخاذ کند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: معاون اول رئیس جمهور گفت: انتظار داریم ایتالیا چه در مجموعه اتحادیه اروپا و چه در نظام بین الملل، درخصوص ایران با ایفای نقشی مستقل تر موضع گیری و عمل کند.

انتظار داریم ایتالیا در اتحادیه اروپا موضع مستقل تری در قبال ایران اتخاذ کند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش حوزه دولت خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دیدارلوکا جانسانتی سفیر ایتالیا در تهران، با بیان اینکه دو کشور همیشه از روابط ممتاز و خوبی برخوردار بوده اند، گفت: خوشبختانه تحولات مثبت زیادی در روابط دوجانبه ایران و ایتالیا شکل گرفته و تبادل هیئت ها و ملاقات های اخیر مقامات دو کشور باعث شده ایتالیا دوباره صندلی مهم خود را نزد افکارعمومی و مردم ایران کسب کند.

وی اضافه نمود: رئیس جمهور در دیدار با وزیرخارجه ایتالیا دیدگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران را ایجاد یک رابطه پایدار در زمینه های انرژی و صنعتی با ایتالیا بیان نمود و هم اکنون این دیدگاه سرلوحه اقدامات ما در روابط دوجانبه است که امیدوارم بتوانیم با تدبیر مقامات ایتالیایی در جهت تحقق آن گام برداریم.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری روابط حسنه موجود میان دو کشور، تأکید کرد: انتظار داریم ایتالیا چه در مجموعه اتحادیه اروپا و چه در نظام بین الملل، درخصوص جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقشی مستقل تر موضع گیری و عمل کند؛ این اقدام موجب تقویت صندلی ایتالیا نیز خواهد شد.

جهانگیری اضافه نمود: در حال حاضر روابط ایران و ایتالیا به خصوص از نظر سطح مناسبات مالی و مبادلات تجاری در سطح انتظارات دو ملت و ظرفیت های موجود نیست؛ از این رو 2 کشور باید برای حذف موانع پیش روی گسترش روابط دوجانبه و همکاری های مالی کوشش نمایند.

وی با اشاره به برنامه ریزی دولت جمهوری اسلامی ایران برای اجرای طرح های متعدد در بخش های مختلف نظیر صنایع فولادی و انرژی، توضیح داد: ایتالیا در گذشته از شرکای اصلی مالی ایران بوده است، بنابراین شرکت های ایتالیایی باید برای رسیدن به صندلی گذشته خود در اقتصاد ایران، بیش از پیش کوشش نمایند.

سفیر ایتالیا در تهران: شرکت های مالی و صنعتی ایتالیا برای توسعه همکاری ها با ایران لحظه شماری می نمایند

لوکا جانسانتی سفیر ایتالیا در تهران در این دیدار با تأکید بر اینکه باید حیاتی نو در روابط دوجانبه ایجاد کنیم، گفت: رویکرد دولت جدید ایتالیا گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها به خصوص بخش تجاری و مالی است.

وی گسترش مناسبات تجاری و بازرگانی را از اولویت های مهم در روابط تهران- رم دانست و اضافه نمود: شرکت های مالی و صنعتی ایتالیا برای بازگشت به ایران و توسعه همکاری های مالی لحظه شماری می نمایند؛ البته موانع و مسائلی نیز در این زمینه وجود دارد که باید برای برطرف آنها کوشش کنیم.

سفیر ایتالیا در تهران گفت: تحریم ها علیه ایران، تنها باعث فشار به این کشور نشده، بلکه مسائل فراوانی را برای شرکای اروپایی ایران همچون ایتالیا نیز به وجود آورده که امیدواریم با تداوم روند فعلی مذاکرات، مسائل پیش روی توسعه روابط و گسترش مناسبات دو کشور برطرف گردد.

لوکا جانسانتی با اشاره به اینکه ایتالیا دفاتر بازرگانی و فنی خود در تهران را در این سال ها فعال نگه داشت، فعالیت های اخیر ایتالیا در زمینه گفتگو در مورد بحران سوریه، مبارزه با موادمخدر و توسعه روابط فرهنگی و علمی و دانشگاهی بین دو کشور را تشریح کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 509

به "انتظار داریم ایتالیا در اتحادیه اروپا موضع مستقل تری در قبال ایران اتخاذ کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار داریم ایتالیا در اتحادیه اروپا موضع مستقل تری در قبال ایران اتخاذ کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید