بهبود روابط با استرالیا شرط آمریکا برای مذاکره با چین

به گزارش مجله سفرنامه دبی، آمریکا به عنوان حمایت از استرالیا به عنوان یکی از متحدانش از پکن خواست تا روابطش با این کشور را بهبود ببخشد.

بهبود روابط با استرالیا شرط آمریکا برای مذاکره با چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، به گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا یکی از پیش شرط های واشنگتن برای حرکت به سمت بهبود روابط با پکن عادی سازی روابط با استرالیاست.

کرت کمپل، هماهنگ کننده ایندوپاسیفیک رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای با سیدنی مورنینگ هرالد گفت که موضوع زورگویی مالی چین به استرالیا در هرجلسه مقامات چینی و آمریکایی مطرح شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا 18 مارس در آلاسکا با همتای چینی خود و همچنین یانگ ییه چی ملاقات خواهند کرد که این اولین تماس رودرروی عالیرتبه میان مقامات دو کشور در دولت بایدن به شمار می رود.

کمپل گفت: ما مشخصا اعلام نموده ایم که آماده بهبود روابط در چارچوب مسائل دوجانبه و جداگانه با چین همزمان با قرار دریافت متحد نزدیک ما تحت زورگویی مالی نیستیم.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ما کاملا به این مسئله واقفیم که آمده هیچگونه اقدامی در راستای بهبود روابط تا زمانی که این سیاست ها متوقف نشده و رابطه عادی تری بین کانبرا و پکن ایجاد نشده باشد، نیستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1733

به "بهبود روابط با استرالیا شرط آمریکا برای مذاکره با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود روابط با استرالیا شرط آمریکا برای مذاکره با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید