تازه های کرونا در جهان، 2 برابر شدن ابتلا به کرونا طی12 روز گذشته، اسپانیا رتبه سوم در میزان ابتلا شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، افزایش لحظه به لحظه شمار فوتی های کرونا و مبتلایان به این ویروس، محققان برخی کشورها را به تکاپو برای تولید واکسن و داروهای ضد کرونا واداشت.

تازه های کرونا در جهان، 2 برابر شدن ابتلا به کرونا طی12 روز گذشته، اسپانیا رتبه سوم در میزان ابتلا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیوع تصاعدی ویروس کرونا در کشورهای جهان، سازمان جهانی بهداشت را بر آن داشت تا درباره تبعات انسانی این ویروس هشدار دهد. این سازمان امروز جمعه گفت شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 ظرف 12 روز گذشته دو برابر شده است.

افزایش مبتلایان به کووید-19 باعث شده است دولت ها اقدامات بیشتری انجام دهند تا بتوانند آن را به کنترل خود درآوردند.

بایرن به عنوان اولین ایالت در آلمان خروج شهروندان از منازل خود را برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا به مدت 14 روز ممنوع می کند.

مقامات آلمان امروز گفتند که 2422 نفر به کووید 19 مبتلا شده و چهار نفر دیگر جان باختند. تعداد کل مبتلایان به این بیماری 17742 نفر و شمار کل فوتی ها 48 نفر گزارش شده است.

وزارت خارجه انگلیس گفت شماری از دیپلمات های غیرضروری خود را از سفارت خانه های خود در چند کشور جهان بازمی گرداند. وزارت بهداشت انگلیس نیز گفت که از دیروز تا به امروز 33 نفر بر اثر کرونا فوت کرده اند که با آمار قبلی، 177 نفر تا به امروز ثبت شده است.

در اسپانیا 199 نفر ظرف 24 ساعت گذشته بر اثر ویروس کرونای جدید جان باخته اند. آمار کل مبتلایان به این ویروس نزدیک به 20 هزار نفر گزارش شده است. اسپانیا در حال حاضر بعد از چین و ایتالیا در رتبه سوم از لحاظ بیشترین موارد ابتلا به بیماری کووید-19 قراردارد.

تازه ترین آمارها از ایتالیا نشان می دهد ظرف 24 ساعت گذشته 627 نفر دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان باخته اند.

همچنین 5968 نفر ظرف 24 ساعت گذشته در ایتالیا به این بیماری مبتلا شده اند تا آمار کل افراد مبتلا به عفونت کرونا به 47021 نفر برسد. تا به حال مجموعاً 4032 نفر در ایتالیا فوت کرده اند.

خبرگزاری رویترز انگلیس به نقل از مقامات بهداشتی هلند گزارش داد که طی امروز جمعه، 30 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و 534 نفر دیگر نیز مبتلا شده اند.

وزارت بهداشت سوئد هم از ثبت 200 مورد ابتلای جدید خبر داد و شمار مبتلایان به کووید 19 به 1623 نفر رسید.

روسیه: 11 ماه دیگر، واکسن کرونا آماده است

مقامات روسیه امروز جمعه از ثبت 54 مورد جدید ابتلا به این ویروس طی 24 ساعت گذشته خبر دادند. همزمان آژانس پزشکی بیولوژیک این کشور هم گفت که واکسن ضد کرونا تا 11 ماه دیگر آماده خواهد شد. مجموع مبتلایان به کرونا در روسیه 253 نفر است.

محققان نروژ نیز گفتند که در حال تست داروهای ملاریا بر روی ویورس کرونا هستند.

سوئیس: اجتماع بیش از 5 نفر ممنوع

مقامات سوئیس نیز در راستای ممانعت از انتشار کووید 19 قوانین را سخت تر و محدودیت ها را بیشتر کردند. دولت سوئیس گفت که تجمع بیش از پنج مفر ممنوع بوده و پلیس با افراد خاطی برخودر خواهد کرد.

این تصمیم بعد از آن گرفته شد که وزارت بهداشت سوئیس امروز در تازه ترین آمار خود از کرونا گفت که تعداد مبتلایان و فوتی ها به ترتیب 4840 و 43 نفر هستند.

پیشروی کرونا در بین نظامیان آمریکا

وزیر دفاع آمریکا مایک اسپر به شبکه فاکس نیوز این کشور گفت که 67 نفر در ارتش آمریکا کرونا گرفته اند. این آمار دیروز پنجشنبه 51 نفر بود.

وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت این کشور مرزهای خود را با مکزیک به روی ترددهای غیرضروری می بندد. مرز آمریکا و کانادا نیز به همین صورت بسته شده بود.

وزارت خارجه آمریکا هم به همه کنسولگری ها و سفارت های خود در سرتاسر جهان ابلاغ کرد که از امروز ارائه خدمات مربوط به صدور ویزا ورود را متوقف کنند.

شبکه تلویزیونی معروف ان بی سی آمریکا گفت که یکی از مجری های این شبکه بر اثر کرونا فوت کرده است.

هیأت های اسلامی در کشور آفریقایی چاد نیز در راستای پیش گیری از کرونا، اقامه نماز جمعه در سرتاسر این کشور را به تعلیق درآوردند.

این خبر با دریافت اطلاعات جدیدتر به روزرسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1054

به "تازه های کرونا در جهان، 2 برابر شدن ابتلا به کرونا طی12 روز گذشته، اسپانیا رتبه سوم در میزان ابتلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه های کرونا در جهان، 2 برابر شدن ابتلا به کرونا طی12 روز گذشته، اسپانیا رتبه سوم در میزان ابتلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید