تصمیم گیری درباره شرایط هفته آینده مدارس در روز جمعه، گسترش برنامه های آموزشی در تلویزیون

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزیر آموزش و پرورش گفت: روز جمعه برای شرایط مدارس در هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد تا تعطیلی مدارس در استان ها متناسب با اطلاعات وزارت بهداشت اعلام شود.

تصمیم گیری درباره شرایط هفته آینده مدارس در روز جمعه، گسترش برنامه های آموزشی در تلویزیون

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه صبح دیگر شبکه آموزش سیما با قدردانی از همکاری سازمان صداوسیما با آموزش و پرورش، اظهار کرد: مهم ترین مأموریت آموزش و پرورش این است که اطمینان پیدا کند که آموزش تعطیل نمی شود و ما باید از باز بودن مدارس به خاطر اجتماعات و خطراتی که سلامتی آنان را تهدید می کند، جلوگیری کنیم.

وی افزود: خوشبختانه حرکت گسترده ای در سطح کشور شروع شده و صداوسیما و شبکه آموزش به کمک نهاد تعلیم و تربیت آمده و برای جبران این کاستی کمک می کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کنار همه تلخی هایی که این روز ها هست این اتفاقی خوب و امید بخش است، گفت: فضای خوبی در خانواده های ایجاد کرده است و به والدین اطمینان داده است چرا که آن ها نگران آموزش فرزندان هستند تا در جریان آموزش وقفه ایجاد نشود.

حاجی میرزایی تأکید کرد: از خانواده ها می خواهم که حتما این کار را مدیریت کنند چراکه این اقدام بدون مدیریت و همراهی آنان به آن خوبی که انتظار داریم، پیش نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه معلمان و مدیران مدارس به طور جدی در صحنه باشند، گفت: یکی از وظایفی که در سند تحول بنیادین برای آموزش و پرورش پیش بینی شده است این است که نسبت به مسائل روز و نیاز های جامعه واکنش نشان دهد و یکی از واکنش ها این است که آموزش بهداشت و سلامت را در سطح معلمان و دانش آموزان گسترش بدهیم.

حاجی میرزایی گفت: مدیران و معلمان در ارتباط دائم با دانش آموزان باشند تا فرصت های یادگیری لازم در اختیار آنان باشد.

وزیرآموزش و پرورش گفت: در جلسه هیأت دولت گزارشی به رئیس جمهور و اعضای دولت دادم که همه از صداوسیما قدردانی کردند چراکه این سازمان به سرعت واکنش نشان داد و به کمک آموزش و پرورش آمد و در همین چند روز فرصت های آموزشی را افزایش داد.

وی ادامه داد: در حاشیه جلسه هیأت دولت با رئیس سازمان صدا سیما مصاحبه کردم تا هرچقدر امکان دارد این ظرفیت آموزشی را افزایش دهند.

حاجی میرزایی اذعان کرد: حدود250 درس با هزار کتاب درسی داریم که نیاز است این فرصت ها را تا جایی که می شود در شبکه آموزش توسعه و افزایش بدهیم.

وزیرآموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی مدارس در هفته آینده ادامه خواهد داشت؟ اظهار کرد: براساس اختیارات ستاد ملی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، اعلام تعطیلی مدارس در استان ها به این ستاد داده شده است که در آن اخبار و شرایط استان ها رصد می شود و متناسب با پیش بینی شرایط، تعطیلی اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: روز جمعه برای هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد تا تعطیلی مدارس در استان ها متناسب با اطلاعات وزارت بهداشت اعلام شود.

حاجی میرزایی افزود: این حادثه تمام خواهدشد و آنچه باقی می ماند برگی زرین و درخشان از اهتمام و مسؤولیت پذیری جمعی ما برای ارائه راه حل های بدیع و خلاقانه است.

وزیر آموزش و پرورش بیان نمود: امیدوارم این اقدام به یک خاطره به یادماندنی در ذهن دانش آموزان تبدیل شود که در این دوران آموزش تعطیل نشد و مجموعه آموزش وپرورش و صداوسیما خدمات خوبی را به آنان ارائه داد.

حاجی میرزایی شرح داد: آنچه تا به امروز انجام گرفته رضایت بخش بوده است و دائما بازخورد گرفته می شود و متناسب با بازخورد دانش آموزان واکنش نشان می دهیم.

وی در ادامه افزود: به تدریج آمادگی ما و همکاران برای ارائه مدرن تر درس ها و استفاده از وسایل کمک آموزشی بهتر، فراهم خواهد شد.

وزیرآموزش و پرورش جهت قدردانی از معلمان و مسؤولان شبکه آموزش و بازدید از برنامه های آموزشی، در برنامه صبح دیگر شبکه آموزش حضور پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1011

به "تصمیم گیری درباره شرایط هفته آینده مدارس در روز جمعه، گسترش برنامه های آموزشی در تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری درباره شرایط هفته آینده مدارس در روز جمعه، گسترش برنامه های آموزشی در تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید