توافق برای تمدید 4 ماهه برنامه نجات مالی انتها داستان یونان نیست

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: یک نشریه آلمانی توافق روز گذشته یونان و منطقه یورو برای تمدید چهار ماهه برنامه نجات مالی برای آتن را سرانجام درام یونان ندانسته و نوشت: بسیاری مسائل همچنان وجود دارد.

توافق برای تمدید 4 ماهه برنامه نجات مالی انتها داستان یونان نیست

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هفته نامه اشترن در مطلبی نوشت: مذاکرات بروکسل و آتن برای حل مناقشات بر سر بدهی های یونان سریع تر از حد انتظار و بدون تمدید مذاکرات و نشست های بعدی به نتیجه رسید.

وزرای دارایی منطقه یورو در خاتمه مذاکرات روز گذشته خود توافق کردند تا برنامه نجات اقتصادی یونان به مدت 4 ماه دیگر تمدید گردد. این موفقیتی بود که بعد از بحث های شدید قبل از این مذاکرات هیچ کس انتظار آن را نداشت. البته بسیاری از مسائل همچنان باقی است و بی اعتمادی ها همچنان بالا است.

اشترن در ادامه نوشت: بر سر راه یک توافق نهایی شرکای یورو برای حل مناقشات بر سر بدهی های یونان هنوز موانع زیادی وجود دارد. آتن تنها چند روز زمان دارد تا پیشنهادات عملی خود برای پیشبرد اصلاحات را به بروکسل ارائه دهد.

یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی می افتد اگر لیست پیشنهادی یونان مورد قبول وام دهندگان بین المللی قرار نگیرد گفت پس از آن ما گرفتار مسائل و دشواری هایی می شویم.

به نوشته اشترن در توافق روز گذشته در بروکسل تنها اولین گام برای تامین اقتصادی این کشور بسیار بدهکار برای جلوگیری از ورشکستگی آن حداقل در ماه های آینده اجرا شده است. اینکه ادامه یاری ها به یونان تا چه اندازه و چگونه است در نقطه زمانی فعلی هنوز تعیین نیست.

اشترن در بخش بعدی این مطلب به گام های بعدی پیش روی آتن پرداخته و نوشت:

در دوشنبه (23 فوریه) دولت یونان باید لیستی از برنامه های اصلاحی مد نظر خود که با آن باید اهداف برنامه های یاریی اخیر به دست بیاید را ارائه دهد.

در سه شنبه (24 فوریه) وام دهندگان بین المللی این برنامه ها و تصمیمات را مورد ارزیابی قرار می دهند و اگر چراغ سبز نشان داده شد تمدید برنامه های یاریی اتحادیه اروپا رسما اعلام می گردد. در کشورهایی مانند آلمان هم باید مجلس در این باره تصمیم گیری کند.

در روز آدینه (28 فوریه) برنامه های یاریی فعلی اروپا به یونان منقضی شده و اگر همه چیز روبراه باشد این برنامه ها تا سی ژوئن تمدید می گردد.

تا خاتمه ماه آوریل امسال دولت یونان باید یک لیست نهایی برنامه های اصلاحی مد نظر خود را ارائه دهد و وام دهندگان بین المللی باید با آن موافقت نمایند.

در سی ژوئن دوره برنامه های نجات تمدید شده منقضی شده و یک برنامه یاریی جدید می تواند تنظیم گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 460

به "توافق برای تمدید 4 ماهه برنامه نجات مالی انتها داستان یونان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق برای تمدید 4 ماهه برنامه نجات مالی انتها داستان یونان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید