حمایت دوباره آمریکا از انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر بر حمایت واشنگتن از بریتانیا در روند خروج از اتحادیه اروپا تاکید نموده است.

حمایت دوباره آمریکا از انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا امروز دوشنبه در اظهاراتی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می خواهد شاهد خروج موفقیت آمیز بریتانیا از اتحادیه اروپا باشد و ایالات متحده با یک توافقنامه تجارت آزاد از بریتانیای پس از برگزیت حمایت خواهد نمود.

در حالی که بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا در روز 31 اکتبر آماده می گردد، دیپلمات ها انتظار دارند که لندن پس از برگزیت به شدت به آمریکا وابسته گردد.

برگزیت بزرگترین تغییر سیاسی بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

بولتون که برای دیدار و تبادل نظر با مقام های انگلیسی، 2 روز در لندن حضور دارد، به دنبال بهبود و ارتقای روابط بین آمریکا و انگلیس در زمان دولت بوریس جانسون است. روابط بین دولت آمریکا و دولت ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس با تنش هایی روبرو شده بود.

پیغام اصلی بولتون در سفر به لندن این بوده است که آمریکا از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به واسطه انعقاد یک قرارداد تجارت آزاد حمایت خواهد نمود.

هشدار کارشناسان درباره کمبود دارو در اروپا به خاطر برگزیت

اما در این بین کارشناسان بهداشت و سلامت نسبت به برگزیت بدون توافق و کمبود شدید بعضی داروها در کشورهای اروپایی هشدار می دهند.

این در شرایطی است که شرکت های عرضه کننده دارو و مواد خوراکی و آشامیدنی در انگلیس نیز هفته گذشته هشدار دادند که برگزیت بدون توافق موجب کمبود بعضی مواد غذایی خواهد شد. شرکت های دارویی نیز نگرانی های مشابهی را درباره کمبود دارو عنوان نموده اند. ولی کمبود شدید دارو احتمالا سایر کشورهای اروپایی را نیز فراخواهد گرفت.

هر ماه حدود 45 میلیون بسته دارو از بریتانیا به سایر کشورهای اروپایی صادر می گردد. ارزش تجارت دارو در سال 2016 میلادی بر اساس آمارهای مجلس انگلیس به بیش از 12 میلیارد پوند رسیده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی پیش از این نیز با کمبود بعضی داروها به علت مسائل فراوری، قوانین یا توزیع روبرو شده اند و برگزیت بدون توافق می تواند این مسائل را پیچیده تر از قبل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 388

به "حمایت دوباره آمریکا از انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت دوباره آمریکا از انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید