حمایت نخست وزیر چین از امضای بزرگترین پیمان مالی جهان بدون آمریکا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نخست وزیر چین از امضای پیمان مشارکت مالی منطقه ای حمایت کرد و چندجانبه گرایی را مسیری صحیح برای اقتصاد جهان دانست.

حمایت نخست وزیر چین از امضای بزرگترین پیمان مالی جهان بدون آمریکا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، لی که چیانگ نخست وزیر چین امروز (یکشنبه) خاطرنشان کرد که امضای پیمان مشارکت مالی جامع منطقه ای یک پیروزی برای چندجانبه گرایی و تجارت آزاد به شمار می رود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر چین درحالی که به صورت آن لاین در این نشست شرکت نموده بود، گفت: امضای پیمان مشارکت مالی جامع منطقه ای یک دستاورد عظیم برای همکاری منطقه ای در شرق آسیا به شمار نمی رود، بلکه یک پیروزی برای چندجانبه گرایی و تجارت آزاد به شمار می رود.

به گفته نخست وزیر چین با توجه به مشارکت عظیمترین جمعیت جهان، متنوع ترین عضویت و عظیمترین پتانسیل توسعه در این پیمان، بلوک تجارت آزاد مشخصاً انگیزه ای جدید برای توسعه و رفاه منطقه ای تزریق خواهد نمود و در بهبود و رشد مالی جهانی نیز مشارکت خواهد داشت.

لی که چیانگ گفت: پس از 8 سال مذاکره، امضای این پیمان باعث ایجاد امید در مردم در شرایط بین الملل کنونی خواهد شد و نشان خواهد داد که چندجانبه گرایی و تجارت آزاد همچنان جهت صحیحی برای اقتصاد جهان و پیشرفت انسانی است.

پانزده اقتصاد منطقه آسیا پاسیفیک عظیمترین بلوک تجارت آزاد جهان را امروز تشکیل دادند. در این پیمان که با حمایت چین ایجاد شده است، آمریکا نقشی ندارد؛ زیرا در دولت دونالد ترامپ از این گروه خارج شد .

این پیمان متشکل از 10 کشور عضو آسه آن، چین، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند است که هدف از آن در سال های آینده کاهش تعرفه ها در بسیاری از حوزه هاست .

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1503

به "حمایت نخست وزیر چین از امضای بزرگترین پیمان مالی جهان بدون آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت نخست وزیر چین از امضای بزرگترین پیمان مالی جهان بدون آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید