دیدار وزیر کشاورزی روسیه با رئیس جمهور تاجیکستان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزیر کشاورزی روسیه در سفر به تاجیکستان با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار وزیر کشاورزی روسیه با رئیس جمهور تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، دمیتری پاتروشف وزیر کشاورزی روسیه در سفر به تاجیکستان با امامعلی رحمان رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بنابه گزارش پایگاه اطلاعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، در جریان این دیدار طرفین مسائل مربوط به توسعه روابط دو کشور از جمله در حوزه کشاورزی را مورد آنالیز قرار دادند.

رحمان در دیدار گفت: ما به توسعه مشارکت استراتژیک با روسیه در تمامی عرصه ها بویژه در حوزه کشاورزی اهمیت فوق العاده می دهیم و به توسعه بیشتر روابط متقابل سودمند امید داریم.

طرفین مسائل مربوط به همکاری در زمینه باغبانی، سبزیجات، افزایش واردات و صادرات ظرفیت، صادرات سبزیجات، میوه و سایر محصولات کشاورزی تاجیکستان به روسیه را آنالیز کردند.

تاکید شد که در حال حاضر ظرفیت تاجیکستان در زمینه صادرات میوه، انگور، سبزیجات و عسل بیش از 2 ملیون تن در سال است و تمام امکانات برای افزایش این شاخص وجود دارد.

طرفین همچنین مسائل مربوط به ایجاد شرکت های مشترک، ساخت انبارها برای ذخیره محصولات کشاورزی، همکاری در حوزه دانه پروری، پرورش مرغ و غیره را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

وزیر کشاورزی روسیه در چارچوب این سفر از استان ختلان بازدید و با استاندار این منطقه جنوبی تاجیکستان گفتوگو خواهد نمود.

طرفین در این دیدار مسائل مربوط به توسعه همکاری در حوزه کشاورزی بویژه مسئله تحویل و کارکرد محصولات کشاورزی را مورد آنالیز قرار خواهند داد.

پاتروشف طی این سفر همچنین از گرم خانه، باغهای میوه، مزارع کشت سبزیجات نواحی کوشانیان، جلال الدین بلخی، دوستی و جیهون استان ختلان بازدید خواهد نمود.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 304

به "دیدار وزیر کشاورزی روسیه با رئیس جمهور تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار وزیر کشاورزی روسیه با رئیس جمهور تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید