رئیس جمهوری اوکراین: در کل به کسی اعتماد ندارم، بده بستانی با ترامپ نداشتیم

به گزارش مجله سفرنامه دبی، ولودیمیر زلنسکی که به سختی شش ماه از زمان ریاست جمهوری اش در اوکراین می گذرد در مصاحبه ای با مجلات و روزنامه های کثیر الانتشار اروپایی به مسائل مختلفی از جمله فرایند استیضاح ترامپ، شرایط اوکراین و اختلاف نظرهای که با پوتین دارد، اشاره نمود.

رئیس جمهوری اوکراین: در کل به کسی اعتماد ندارم، بده بستانی با ترامپ نداشتیم

به گزارش خبرنگاران، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در تبادل نظر با مجله تایم و سه نشریه دیگر اروپایی گفت: ابتدا می گویم که دوست ندارم اوکراین همچون بازیچه ای برای قدرت های دنیای باشد تا آنها کشورم را به عنوان وسیله ای برای چانه زنی های خود بدانند. در خصوص آمریکا نیز می گویم واقعا خواستار یاری آنها هستم اینکه آنها ما را درک نمایند بفهمند ما برای منافع خود کار می کنیم نمی توانند بر سر ما معامله نمایند

او درباره اتهامات وارده در جریان تحقیقات استیضاح ترامپ و تماس تلفنی اش با رئیس جمهور آمریکا گفت: اصلا این اتهامات را نمی فهمم و نمی خواهم این طور وانمود گردد که ما اوکراینی ها گدا هستیم.

تحقیقات استیضاح به دنبال تماس تلفنی 25 ژوییه ترامپ با زلنسکی و این اتهام که رئیس جمهور آمریکا به دنبال تحت فشار گذاشتن همتای اوکراینی اش برای شروع تحقیقات فساد درباره پسر جو بایدن، رقیب انتخاباتی اش بوده، شروع شد.

اتهام اصلی اکنون این است که ترامپ از یاری های نظامی به اوکراین به عنوان باج سیاسی سوء استفاده نموده است.

زلنسکی گفت: من با ترامپ اینطور صحبت نکردیم که چیزی بدهید، چیزی بگیرید.

او اضافه کرد: دولت اوکراین هنوز به حمایت واشنگتن احتیاج دارد. البته آنها به ما یاری می نمایند از یاری های فنی نظامی، و اقتصادی. اینها مهم هستند خیلی مهم بخصوص اکنون و در این موقعیت سخت. آمریکا یک نشانه است برای دنیا، برای همه. زمانیکه آمریکا برای مثال می گوید اوکراین کشوری فاسد است این نشانه خیلی بد و سخت است. ولی این همین جا تمام نمی گردد. همه این نظر را می شنوند سرمایه گذاری، بانک ها بورس ها شرکت ها همه تاثیر می گیرند. این به همه می گوید مراقب باشید سرمایه گذاری نکنید یا حتی از اینجا بروید.

وی اضافه کرد: ترامپ هفته پیش گفت که اوکراینی ها فاسدند و پول می دزدند، من نمی توانم نظر او را تغییر دهم در دیدارم با او گفتم که نمی خواهم از کشورم چنین تصویری ارائه گردد. کشورم مدتها است از آمریکا خواسته تا نقش بیشتری در مذاکرات صلح روسیه و اوکراین ایفا نماید، کرت ولکر، فرستاده ویژه دولت ترامپ در فرایند صلح کوشش خودش را کرد و این حقیقت دارد که او برای برقراری صلح بین اوکراین و روسیه کوشش کرد.

او درباره اوضاع در شبه جزیره کریمه گفت: با وجود آنکه اوکراین موقعیت مناسبی در بازپس گیری شبه جزیره کریمه که در 2014 به روسیه ملحق شد، ندارد اما کوشش خود را در این فرایند به کار می گیرد.

رئیس جمهوری اوکراین در پاسخ به سوالی درباره این که چه انتظاری از مذاکرات صلح در 9 دسامبر دارد، گفت: تجربیات نشان می دهد که چنین دیدارهای بیش از چندین ساعت طول می کشد و متفاوت هستند و افرادی که در نشست ها حضور دارند مسائل مختلفی را مطرح می نماید. اگر بخواهم واضح بگویم شرکت نمایندگان با آگاهی بر این مسئله که از این نشست ها نتیجه ای حاصل نمی گردد در آنها حضور می یابند.

وی درباره برگزاری انتخابات در مناطق تحت کنترل جدایی طلبان حامی روسیه گفت: زمانی که درباره انتخابات صحبت می کنیم گزینه سومی پیش رو داریم به این معنا که پیش از انتخابات ما باید تمامی گروه ها را خلع سلاح نموده تشکیلات نظامی و غیر قانونی را منحل کنیم و از این مناطق خارج سازیم اگر این موارد را حل کنیم می توانیم به این نتیجه برسیم که می خواهیم جنگ انتها یابد اما این مسئله زمانی اجرایی می گردد که روسیه هم تمایل به چنین کاری داشته باشد.

رئیس جمهوری اوکراین در باره انتظارات از همتای روس خود نیز گفت: ما سه تماس از جانب او داشته ایم که فکر می کنم موثر و مفید بودند. این بسیار مهم است.

وی همچنین درباره این که آیا اعتمادی به پوتین برای حضور در مذاکرات دارد یا خیر گفت: اگر بخواهم صادق باشم به هیچ کس اعتمادی ندارم. سیاست یک علم محض نیست. مانند ریاضیات نیست که من در مدرسه عاشق آن بودم. اختلافات و نظرات مختلفی حتی در میان سیاستمداران کشور خودم وجود دارد. من این افراد را به خوبی نمی شناسم. به همین دلیل است که به هیچ کس نمی توانم اعتماد کنم همه به دنبال منافع خود هستند.

زلسنکی درباره اظهارنظرهای امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که گفته بود ائتلاف نظامی ناتو در حال تجربه یک مرگ مغزی است نیز صحبت کرد و گفت: به نظرم صحبت های ماکرون با اظهارنظرهای رئیس جمهوری روسیه درباره این ائتلاف نظامی ارتباطاتی دارند که با هدف تضعیف آن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 744

به "رئیس جمهوری اوکراین: در کل به کسی اعتماد ندارم، بده بستانی با ترامپ نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری اوکراین: در کل به کسی اعتماد ندارم، بده بستانی با ترامپ نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید