روابط فرهنگی چین، ژاپن و کره جنوبی به رغم تنش ها تقویت خواهد شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزرای فرهنگ کره جنوبی، چین و ژاپن امروز، آدینه برای افزایش همکاری و تعاملات فرهنگی با یکدیگر توافق کردند.

روابط فرهنگی چین، ژاپن و کره جنوبی به رغم تنش ها تقویت خواهد شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، دیدار این وزرا در بندر اینچئون کره جنوبی در میانه تشدید تنش های تجاری و دیپلماتیک میان ژاپن و کره جنوبی و رقابت منطقه ای با چین انجام شده است.

پارک یانگ وو، وزیر فرهنگ کره جنوبی، ماساهیکو شیبایاما، همتای ژاپنی او و لوئو شوگانگ، وزیر فرهنگ چین متعهد شدند که طی یک دهه آینده تعاملات بیشتری در حوزه فرهنگی، ورزشی و مردمی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بازه 10 ساله، ژاپن میزبانی المپیک تابستانی 2020 را بر عهده خواهد داشت و در سال 2022، المپیک زمستانی در پکن برگزار خواهد شد.

در بیانیه مشترک این وزرا آمده است: این سه کشور روشن نموده اند که تعاملات و همکاری های فرهنگی آینده باید بر مبنای احترام متقابل باشند و به گونه ای انجام شوند که تنوع فرهنگی و صلح را در آسیای شرقی رواج دهند.

وزارت فرهنگ کره جنوبی در بیانیه ای اظهار کرد، پارک و شیبایاما در گفتگویی جداگانه در روز پنجشنبه برای ادامه همکاری های فرهنگی به رغم نزاع توکیو و سئول توافق کردند.

شیبایاما امروز به خبرنگاران گفت، برای تقویت روابط باید تعاولات مدنی بیشتری صورت گیرند.

خبرگزاری کیودوی ژاپن به نقل از وزیر فرهنگ این کشور گزارش نموده: روابط ژاپن و کره جنوبی در وضعیت دشواری واقع شده است و تقویت تبادلات در سطح مردمی به وسیله همکاری فرهنگی به بهبود روابط یاری خواهد نمود.

پیش بینی می گردد پارک، وزیر فرهنگ کره جنوبی امروز با وزیر گردشگری ژاپن نیز دیدار کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 400

به "روابط فرهنگی چین، ژاپن و کره جنوبی به رغم تنش ها تقویت خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط فرهنگی چین، ژاپن و کره جنوبی به رغم تنش ها تقویت خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید