روس ها آماده قطع دسترسی به سوئیفت خبرنگاران

به گزارش مجله سفرنامه دبی، سخنگوی کاخ کرملین بیان کرد که این کشور خود را برای تحریم احتمالی و قطع دسترسی به سوئیفت آماده نموده است.

روس ها آماده قطع دسترسی به سوئیفت خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام نمود که با توجه به قوت دریافت احتمال تحریم روسیه به خصوص در آمریکا این کشور احتمال قطع شدن دسترسی به شبکه بانکی سوئیفت را رد نمی نمایند.

وی گفت: ما نمی توانیم هیچکدام از این تهدید ها را نادیده بگیریم. این اقدامات غیرمنطقی و غیرقابل پیش بینی هستند و به همین خاطر ما مجبور هستیم که هوشیار باشیم.

واشنگتن روسیه را به قطع دسترسی به شبکه بانکی بین المللی سوئیفت تهدید نموده و روس ها هم با ایجاد یک شبکه مشابه سوئیفت به این تهدید واشنگتن واکنش نشان داده اند.

قرار است این شبکه به شبکه بین بانکی چین و هند هم وصل گردد. از طرف دیگر سوئیفت روسی به شبکه سپام ایران نیز متصل خواهد شد.

سوئیفت یک شبکه انتقال پیغام های بین بانکی در سطح بین الملل است و دفتر مرکزی آن در بلژیک است، اما بعضی رؤسای بانک های آمریکایی عضو هیأت مدیره آن بوده و از این طریق آمریکا در این شبکه پیغام رسان اعمال نفوذ می نماید.

11 هزار مؤسسه بانکی از 200 کشور دنیا به سوئیفت متصل هستند.

اتحادیه اروپا هم به فکر یک شبکه جایگزین سوئیفت افتاده و می خواهد به وسیله توسعه این شبکه به نام اینستکس تحریم های آمریکا علیه ایران را دور بزند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1732

به "روس ها آماده قطع دسترسی به سوئیفت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روس ها آماده قطع دسترسی به سوئیفت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید