طرز تهیه ترایفل کدو حلوایی؛ دسر پاییزی خاص و خوشمزه

به گزارش مجله سفرنامه دبی، با یه آموزش پاییزی دیگه در خدمتتون هستیم که با کدوحلوایی تهیه میشه. از کدو حلوایی درمصارف گوناگون میشه استفاده کرد! از پوست و مو و طبابت گرفته تا آشپزی و شیرینی پزی! پس خیلی حیف میشه که کدو حلوایی فوق العاده رو نادیده بگیرید و از خواص بی نظیر و فراوانش غافل و بی بهره باشید. ما در خبرنگاران بلاگ سعی میکنیم دستورهای متنوع و زیادی رو برای شما با کدوحلواییِ زیبا تدارک ببینیم. حالا با ما همراه باشید با روش تهیه یک دسر خوشمزه پاییزی که بسیار خوش طعم و خوشمزه ست. و در تهیه آن از کدوحلوایی استفاده شده! این دسر زیبا و شیک رو میتونید به راحتی برای مهمونی ها، جشن و دورهمی هاتون تهیه کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه ترایفل کدو حلوایی؛ دسر پاییزی خاص و خوشمزه
مواد لازم جهت تهیه دسر ترایفل کدوحلوایی:
پوره کدو حلوایی 1/2 پیمانه
شیر 3 پیمانه
شکر 2/3 پیمانه
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغیک یا دو عدد
دارچین 1/2 قاشق غذاخوری
کره50 گرم
خامه صبحانه 100 میلی لیتر
وانیل1/2 قاشق چایخوری

1- برای تهیه پوره کدوحلوایی ابتدا پوست کدو رو بگیرید هسته های اون رو جدا کنید و کدو رو به قطعات کوچک تر خردکنید و با یک یا نصف پیمانه آب اجازه دهید کاملا بپزد و نرم شود. سپس آن را با بلندر یا غذاساز پوره کنید. نشاسته ذرت رو در قابلمه مناسبی بریزید. شکر رو به آن اضافه کنید.

2- سپس شیر رو به آرامی به نشاسته و شکر اضافه کنید و همزمان با ویسک مخلوط کنید. هم زدن رو ادامه دهید تا زمانی که هیچ گلوله ای در شیر وجود نداشته باشد و نشاسته کاملا در شیر حل بشه.

3- وقتی از حل شدن کامل نشاسته اطمینان حاصل کردید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار بدید. و مرتب با ویسک یا قاشق چوبی هم بزنید. اینکار رو با حرارت ملایم انجام بدید دقت کنید حرارت زیاد نباشه تا خامی نشاسته به طور کامل گرفته بشه . درهمین حین که ترکیب شیر و شکر و نشاسته را هم میزنید و مراقب هستید تا قوام بیاد، در ظرف دیگری زرده تخم مرغ را با چنگال هم بزنید تا از لختگی در بیاد و کاملا یکدست بشه.

بعد ازاینکه زرده تخم مرغ رو هم زدید و یک دست شد، کمی از مخلوط شیر و شکر و نشاسته رو که کاملا داغ هست، به آرامی به زرده تخم مرغِ هم زده اضافه کنید. و سریع زرده تخم مرغ رو هم بزنید تا حرارت کاملا در زرده پخش بشه و تمام قسمتها هم دما بشه. حالا زرده تخم مرغ که با کمی از مخلوط شیر هم زدید رو به مابقی مخلوط شیر و نشاسته وشکر اضافه کنید.

4- و به خوبی با همزن دستی ویسک کنید. ویسک کردن یا هم زدن را تا جایی ادامه دهید که غلظت مواد شبیه به فرنی شود.

5- در ظرف دیگه ای پنجاه گرم کره بریزید و روی حرارت قرار بدید تا کره ذوب شود. سپس پوره کدوحلوایی رو به کره اضافه کنید.

6- و بعد پودر دارچین رو به پوره کدو و کره اضافه کنید و دو تا چهار دقیقه روی شعله میانه تفت دهید. تا عطر کره و دارچین کاملا به خرد کدو حلوایی برود و مخلوط آماده بشه.

7- مخلوط کره، دارچین و کدوحلوایی را به پودینگ یا ترکیب نشاسته و شیر و شکر که به غلظت فرنی رسیده، اضافه کنید. به خوبی مواد رو با هم مخلوط کنید و هم بزنید. سپس صد گرم خامه صبحانه رو به پودینگ اضافه کنید.

8- کمی روی حرارت هم بزنید تا زمانی که به غلظت کافی برسد. بعد از اضافه کردن خامه، مراقب باشید که پودینگ نجوشه و خیلی حرارت نبینه. علاوه بر این، دقت کنید که روی حرارت خیلی سفت نشه چون بعد از سرد شدن غلظت پیدا میکنه وسفت تر میشه.

حرارت رو خاموش کنید. اجازه بدید پودینگ سرد بشه و از حرارت بیفته.

پودینگ کدوحلوایی آماده است. عطرش رو حس می کنید!؟ آماده ست برای ناخونک زدن و خوردن!!

بنظرتون میتونید مقاومت کنید تا تبدیل بشه به دسر ترایفل؟ یا با عطری که داره وسوسه می شید همینطوری نوش جان کنید!؟

صبر کنید و دست نگه دارید! میتونید خیلی شیک و مجلسی این دسر رو تهیه کنید.

برای اینکار، به یک پیمانه بیسکوئیت خرد شده احتیاج دارید. بیسکوئیت شکلاتی را خرد کنید.

1/3 پیمانه گردوی خرد شده آماده کنید.

پودینگ کدوحلوایی و صد تا صد و پنجاه گرم خامه صبحانه یا خامه قنادی را داخل قیف بدون ماسوره بریزید. همه مواد رو آماده کنید.

9- لیوان یا ظرف های موردنظر برای سرو رو هم انتخاب کنید. حالا با قاشق یک لایه بیسکویت خرد یا پودر شده را کف ظرف یا لیوان مورد نظر بریزید.

سپس به وسیله قیف یک لایه نازک خامه روی بیسکوئیت بریزید.

10- و بعد روی لایه خامه ای، یک لایه از پودینگ کدو حلوایی رو به وسیله قیف، قرار دهید و با قاشق یا همان قیف لایه ها رو صاف کنید.

11- همینطور لایه ها رو تکرار کنید. تا زمانی که لیوان پر شود. البته حجم پر کردن مواد بستگی به سلیقه شما و ظروف انتخابی برای سرو داره.

بعد از پایان کار و پر کردن ظرف، میتوانید خامه فرم گرفته، شکلات، بیسکوئیت و غیره روی دسر را تزئین کنید. اگر سوال کردید با کدو حلوایی چی درست کنم؟ این دسر خوشمزه را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

نکات تهیه پودینگ کدو حلوایی

  • این دسر فوق العاده خوشمزه، مقوی و بخاطر وجود کدو حلوایی پر از خاصیت است.
  • برای تهیه پودینگ، میتوانید پوره کدوحلوایی را مستقیم داخل مخلوط شیر و نشاسته بریزید. به این صورت بعد از قوام آمدن و به غلظت رسیدن شیر و نشاسته، کره را با آن ترکیب کنید و سپس پوره کدو حلوایی و دارچین رو اضافه کنید.
  • برای لایه های دسر میتوانید از خامه فرم گرفته یا خامه صبحانه استفاده کنید. در غیر این صورت میتوانید خامه را حذف کنید و فقط از پودینگ کدوحلوایی و بیسکوئیت برای لایه بندی دسر استفاده کنید.
  • پر واضح است که وجود خامه این دسر را خوشمزه تر میکند اما پودینگ کدوحلوایی به تنهایی هم بسیار خوشمزه است.
  • برای لایه های دسر میتوانید از کیک شکلاتی خرد شده به جای بیسکوییت استفاده کنید.
  • از گردو غافل نشوید که ترکیب فوق العاده ای با کدو حلوایی ایجاد میکند.
  • بین لایه های دسر بهتره کمی گردوی خرد شده هم بریزید.

این دسر طعم فوق العاده لذیذی داره که مطمئنا تبدیل میشه به یکی از دسرهای پاییزیِ هرساله! و از خوردنش لذت خواهید برد. امیدواریم این آموزش براتون مفید باشه.

کامتون همیشه شیرین و تنتون سالم.

منبع: اُکالا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2074

به "طرز تهیه ترایفل کدو حلوایی؛ دسر پاییزی خاص و خوشمزه" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه ترایفل کدو حلوایی؛ دسر پاییزی خاص و خوشمزه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترایفل کدو حلوایی؛ دسر پاییزی خاص و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید