ظریف مسکو را به مقصد پکن ترک کرد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزیر امور خارجه ایران پس از رایزنی با همتای روس خود به منظور ملاقات با وزیر خارجه چین، مسکو را به مقصد پکن ترک کرد.

ظریف مسکو را به مقصد پکن ترک کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که یکشنبه شب هشتم دی ماه به منظور انجام رایزنی های مستمر سیاسی با روسیه در رأس هیأتی وارد مسکو شد، پس از ملاقات و تبادل نظری ظهر امروز (دوشنبه) نهم دی ماه با سرگئی لاوروف همتای روس خود و شرکت در نشست خبری مشترک به منظور رایزنی با وزیر خارجه چین مسکو را به مقصد پکن ترک کرد.

وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با لاوروف درباره برجام گفت: اتحادیه اروپا اگر خیال می نماید که می تواند از مسیرهایی که برجام برای مقابله با نقض آن مشخص نموده، علیه ایران استفاده کند، دچار یک اشتباه بزرگ شده است.(بیشتر بخوانید)

سرگئی لاوروف (+) نیز در این نشست خبری گفت که اتحادیه اروپا به تعهداتش در توافق هسته ای با ایران عمل ننموده و ما نگران فروپاشی توافق هستیم.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ظریف را در این سفر همراهی می نمایند.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در نشست مطبوعاتی از سفر ظریف به پکن به دعوت وانگ یی وزیر خارجه چین اطلاع داد و گفت: ظریف و وانگ یی با تمرکز بر برنامه هسته ای ایران و دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین با یکدیگر ملاقات و گفت وگو خواهند کرد.(اینجا بخوانید)

این مقام چینی شرح داد: چین و ایران قصد دارند کوشش های مشترکی را در جهت حفظ توسعه پایدار روابط دوجانبه، حفظ برجام و تضمین صلح و ثبات خلیج فارس صورت دهند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز گفت که تبادل نظر و رایزنی در مورد روابط دوجانبه، برجام و مسائل منطقه ای و بین المللی هدف این سفر است.

به گزارش فارس، سفر ظریف به مسکو بیست و هشتمین سفر او طی شش و نیم سال تصدی وزارت خارجه بود.

این سفر در شرایطی صورت گرفت که از روز آدینه ششم دی ماه تا یکشنبه هشتم دی ماه رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند برگزار گردید. از سوی دیگر چند روز دیگر به فرصت 60 روزه چهارم ایران به طرف های باقیمانده در برجام باقی مانده است.

وزیر خارجه ایران شهریور امسال نیز در سفر به سه کشور شرق و جنوب شرق آسیا به چین، ژاپن و مالزی سفر نموده بود. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران 27 اردیبهشت ماه به منظور گفت وگو و رایزنی های سیاسی در مورد روابط دوجانبه و مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله برجام و تحرکات بی ثبات نماینده آمریکا به پکن رفته بود.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز 9 آذر ماه برای تبادل نظر با مقامات چینی درباره برجام و در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به پکن رفت.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران در هفته ای که گذشته (دوم دی ماه) نیز سفری 2 روزه به مسقط داشت و با مقامات عمانی از جمله وزیر خارجه این کشور ملاقات و تبادل نظر کرد.

در صورت صدور ویزا وزیر خارجه ایران قرار است هفته آینده نیز به نیویورک برود تا در مراسمی که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل به منظور بحث و آنالیز درباره منشور ملل متحد از سوی شورای امنیت برگزار می گردد، شرکت کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 765

به "ظریف مسکو را به مقصد پکن ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف مسکو را به مقصد پکن ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید