ناو آبراهام لن پس از ماه ها خاورمیانه را ترک کرد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، فارس نوشت: یک پایگاه آمریکایی به نقل از بعضی منابع نوشته است که ناوگروه آبراهام لن که چند ماه پیش با هدف ارعاب ایران وارد منطقه غرب آسیا شده بود این منطقه را ترک نموده است.

ناو آبراهام لن پس از ماه ها خاورمیانه را ترک کرد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

مقام های آمریکایی دوشنبه گفته اند که ناوگروه تهاجمی آبراهام لن بعد از 7 ماه حضور در خاورمیانه (غرب آسیا) این منطقه را ترک نموده و در حال حاضر در اقیانوس هند است.

مقام های وزارت دفاع آمریکا دوشنبه در گفت وگو با پایگاه USNI ضمن اعلام این خبر گفته اند ناو هواپیمابر آبراهام لن روز یکشنبه به همراه تعداد نامعلومی اسکورت وارد حوزه ناوگان هفتم نیروی دریای آمریکا شد.

طبق این گزارش، ناو یواس اس هری ترومن روز 13 دسامبر (22 آذرماه) از کانال سوئر عبور نموده و روز یکشنبه به عنوان جایگزین ناو لن وارد حوزه استحفاظی ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا در غرب آسیا شده است.

پایگاه USNI می گوید ناو هری ترومن در حال حاضر در دریای سرخ و در حال نزدیک شدن به تنگه باب المندب است.

ناوگروه لن روز 9 مه (16 اردیبهشت) بنا به درخواست کنث مک کنزی، رئیس سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام و به دستور جان بولتون، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا راهی منطقه شد.

بولتون در آن موقع اعلام نمود این ناوگروه را در واکنش به مجموعه فزاینده ای از نشانه ها و هشدارهای نگران کننده از سوی ایران روانه منطقه نموده است.

از آن موقع به بعد، حضور این ناوگروه در منطقه به دستور مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در منطقه تمدید شد. در این بازه، ناو هواپیمابر یواس اس هری ترومن به دلیل روبرو بودن با مشکلاتی در بخش توزیع برق، تحت تعمیر قرار داشت.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 787

به "ناو آبراهام لن پس از ماه ها خاورمیانه را ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناو آبراهام لن پس از ماه ها خاورمیانه را ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید