نماینده اهواز خواهان اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در خوزستان شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که تشدید شیوع بیماری کرونا در استان خوزستان برای کادر درمانی و کسبه و بازاریان ایجاد نموده است، خواهان اجرای دقیق پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان شد.

نماینده اهواز خواهان اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در خوزستان شد

مجتبی یوسفی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا در سطح استان خوزستان، بیان نمود: متاسفانه این روزها شرایط در سطح استان خوزستان خوب نبوده و یازده شهر در شرایط بحرانی قرار دارند. از نظر بنده شرایط کنونی دو علت دارد. یکی اینکه تصمیمات مدیریتی به موقعی برای حمایت از کسبه، بازاریان و افرادی که درآمد ثابت ندارند گرفته نشد. از سوی دیگر اتخاذ بعضی از تصمیمات مانند برگزاری جشنواره فیلم فجر به مردم القا کرد که شرایط عادی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه اتخاذ بعضی از تصمیمات منجر به عادی انگاری بیماری در سطح جامعه شد. از سوی دیگر شرایط مساعد آب و هوایی در سطح استان منجر به جذب مسافر به منطقه شد. متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی نیز در سطح استان کم رنگ شده و همه این عوامل دست به دست هم داد تا شرایط امروز استان بحرانی گردد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد، متاسفانه 40 درصد آمار فوتی های کشور مربوط به استان خوزستان است. از مردم خواهش می گردد تا پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت دنبال نمایند.

وی با بیان این که اخیرا با مسدولان مربوطه صحبت نموده است گفت: قرار شد حدود20 هزار دز واکسن کرونا به استان خوزستان اختصاص یافته و برای کادر درمانی استان که تحت فشار هستند و افرادی که دارای بیماران زمینه ای می باشد؛ مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید نمود: شرایط کنونی مسائل جدی را برای کادر درمانی که یکسال است برای حفظ جان مردم سلامت خود را به خطر انداخته اند و کسبه و بازاریان که هیچ درآمد ثابتی ندارند؛ ایجاد نموده است . از مردم تقاضا داریم پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال نمایند. این صحیح نیست که ما همواره کوتاه ترین راه را انتخاب نموده و با تعطیلی بازار مسائل این قشر را که هیچ منبع درآمدی ثابتی ندارند، تشدید کنیم.

وی اضافه نمود: متاسفانه امروز از سوی بعضی از وزرا شنیده می گردد که سفرهای نوروزی با رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی انجام گردد. مگر ممکن است به مسافرت رفته و دستورالعمل ها را هم اجرا کرد. این امر خود نقض قرض است. متاسفانه اتخاذ این تصمیمات منجر به آسیب رسیدن به مردم می گردد. باید از انجام هرگونه سفر نوروزی خودداری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1711

به "نماینده اهواز خواهان اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در خوزستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده اهواز خواهان اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در خوزستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید