هیئت های مالی لبنان هم به میدان آمدند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، ایسنا نوشت: نهادهای مالی لبنان با هدف تحت فشار گذاشتن مسئولان سیاسی این کشور و انتها دادن به بحرانی که اقتصاد این کشور را به بن بست کشانده، اعتصاب عمومی سه روزه ای را خواهان شدند.

هیئت های مالی لبنان هم به میدان آمدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، لبنان از پنج هفته قبل شاهد اعتراضات ضد دولتی است؛ معترضان خواهان کناره گیری تمامی مسئولان سیاسی از قدرت هستند.

با وجود این اعتراضات بی سابقه که به استعفای سعد حریری، نخست وزیر این کشور در 29 اکتبر و نیز وخامت شرایط مالی منجر شد، هنوز مسئولان لبنان درباره تشکیل کابینه جدید به توافق نرسیده اند.

هیئت های مالی لبنان که بیشتر شامل تولیدنمایندگان و بانکداران بخش خصوصی می گردد، خواهان تعطیلی موسسه های خصوصی از روز پنج شنبه تا شنبه جهت تحت فشار گذاشتن احزاب اصلی به تشکیل کابینه جدید و جلوگیری از زیان های مالی بیشتر شدند.

این هیئت ها اعلام کردند: روشن است گروه های سیاسی مسئولیت های ملی خود را بر عهده نمی گیرند و در زمینه ایجاد راه چاره هایی برای بحران کنونی جدیت لازم را نشان نمی دهند.

بانک های لبنان هفته گذشته بازگشایی شدند. آنها تقریبا از ابتدای اعتراضات در 17 اکتبر از ترس خروج سرمایه ها در شرایطی که لبنان با کمبود شدید ارز روبرو است، تعطیل شده بودند و همچنین شرایط بسیار سختی برای برداشت و انتقال وجه به خارج معین کردند.

هنوز معین نیست آیا بانک های لبنان از فراخوان اعتصاب حمایت می نمایند یا نه.

کمبود شدید ارز در لبنان باعث ایجاد بازار سیاه شده و قیمت دلار از ابتدای اعتراضات رو به افزایش گذاشته و روز دوشنبه به 2000 لیره رسید.

هیئت های مالی لبنان در بیانیه ای اعلام کردند که تحرکاتشان تا تشکیل کابینه موردنظر متوقف نخواهد شد و گام های بعدی متعاقبا اعلام می شوند.

فراخوان اعتصاب سه روزه ساعاتی پس از شکل گیری درگیری در اتوبانی در بیروت میان حامیان حزب الله و جنبش امل و حامیان سعد حریری اعلام شد.

حامیان حزب الله و جنبش امل کوشش کردند راستا را بازگشایی نموده و تظاهرنمایندگان را به خانه هایشان بازگردانند.

حزب الله لبنان در بیانیه ای ایجاد چنین مانعی را تهدیدی برای سلامت مردم و آرامش اجتماعی دانست. ارتش لبنان نیز برای باز نگه داشتن راه ها کوشش می نماید اما تعهد داده از ابزارهای مسالمت آمیز استفاده کند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 730

به "هیئت های مالی لبنان هم به میدان آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت های مالی لبنان هم به میدان آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید