پامپئو: سوئیس خواهان تمدید مرخصی زندانیان آمریکایی در ایران شده است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد که دولت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، از مقامات ایرانی درخواست نموده است که با تمدید مرخصی زندانیان آمریکایی در ایران موافقت نمایند.

پامپئو: سوئیس خواهان تمدید مرخصی زندانیان آمریکایی در ایران شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری خاطرنشان کرد که دولت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی ایران، از مقامات ایران درخواست نموده است که با تمدید مرخصی زندانیان آمریکایی که به دلایل بشردوستانه و با موافقت مقامات قضائی جمهوری اسلامی ایران در مرخصی به سر می برند موافقت نمایند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه از کوشش های دولت سوئیس برای تمدید مرخصی تنی چند از اتباع آمریکایی زندانی در ایران تشکر کرد.

با این حال مایک پامپئو نه تنها حاضر نشد که از قوه قضائی جمهوری اسلامی ایران بابت اعطای مرخصی به زندانیان آمریکایی تشکر کند، بلکه در ادامه لفاظی های خود علیه ایران مدعی شد که اتباع آمریکایی و همچنین اتباع دیگر کشورهای غربی بی دلیل در ایران زندانی شده اند و ایران باید هرچه زودتر آنها را آزاد کند.

این در حالی است که مقامات وزارت امور خارجه کشورمان بارها تأکید نموده اند که قوه قضائیه در ایران یک قوه مستقل است که تصمیمات خود را به صورت مستقل اتخاذ می نماید و حکم زندانیان آمریکایی نیز پس از طی رویه های قضائی لازم صادر شده است.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1172

به "پامپئو: سوئیس خواهان تمدید مرخصی زندانیان آمریکایی در ایران شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: سوئیس خواهان تمدید مرخصی زندانیان آمریکایی در ایران شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید