پکن: هند در حال تضعیف حاکمیت ارضی چین است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزارت خارجه چین با انتقاد از اقدام جدید دولت هند در زمینه تغییر وضعیت جامو و کشمیر، نگرانی خود را در این خصوص اظهار داشت.

پکن: هند در حال تضعیف حاکمیت ارضی چین است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین روز سه شنبه با انتقاد از تصمیم هند در تغییر وضعیت جامو و کشمیر، ایالت هم مرز با خود، دهلی نو را به تضعیف حاکمیت ارضی متهم کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری بلومبرگ هوا چانینگ از سخنگویان وزارت امور خارجه چین سه شنبه در نشست مطبوعاتی هفتگی در بیانیه ای گفت که پکن همیشه مخالف ورود هند از خاک چین به بخش غربی مرز بین دو کشور است.

چانینگ گفت: تجدید نظر یکجانبه اخیر در قوانین داخلی توسط هند همچنان موجب تضعیف حاکمیت ارضی چین می گردد و این اقدام غیرقابل قبول است.

این دیپلمات چینی اضافه نمود که چین به طور جدی نگران وضعیت موجود در کشمیر است.

بر اساس این گزارش، دولت هند روز دوشنبه گفت وضعیت ویژه منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر را لغو می نماید. به نوشته پایگاه ایندیا تایمز، آمیت شاه وزیر کشور هند که در مجلس این کشور صحبت می کرد، گفت این ایالت که تاکنون خودمختار بوده، قرار است به دو منطقه به نام های جامو و کشمیر با مجلس محلی و لداخ بدون مجلس محلی، تقسیم گردد. (جزئیات بیشتر)

به گزارش بلومبرگ، این دیپلمات چینی در انتها گفت: از هند و پاکستان می خواهیم که اختلافات مربوطه را به وسیله گفت و گو حل و فصل نمایند.

هند و چین مدتهاست که در لداخ منطقه دور افتاده ای در هیمالیا اختلاف مرزی دارند. نظامیان چینی در سپتامبر (شهریور) 2014 چندین کیلومتر به سمت شمال لداخ پیش روی کردند که باعث تنش دو هفته ای بین پکن و دهلی نو شد.

این دو کشور بارها همدیگر را به نقض حریم هوایی همدیگر متهم نموده اند و بعضی اخبار نیز از رخنه اخلالگر های اینترنتی چینی علیه جنگنده های هندی و سرنگون شدن آن ها حکایت دارد.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 360

به "پکن: هند در حال تضعیف حاکمیت ارضی چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: هند در حال تضعیف حاکمیت ارضی چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید