تور ارزان چین: چین: سیاست های اتمی ناتو ناقض معاهده NPT هستند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات دبیرکل ناتو گفت، توافقات اشتراک اتمی بین کشورهای عضو این پیمان، ناقض معاهده منع توسعه سلاح های اتمی هستند.

تور ارزان چین: چین: سیاست های اتمی ناتو ناقض معاهده NPT هستند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه چین به پیشنهاد دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)درخصوص پیوستن پکن به مذاکرات تسلیحات اتمی واکنش نشان داد و تخطی کشورهای عضو این پیمان از معاهدات اتمی را یادآور شد.

به نوشته وبگاه وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبین سخنگوی این وزارتخانه گفت: چین بابت به راه انداختن هیاهوی اخیر تئوری تهدید هسته ای چین از سوی ناتو عمیقاً نگران بوده و با آن مخالف است.

او در ادامه گفت: چین از راهبرد اتمی دفاعی پیروی می نماید و توان اتمی این کشور همیشه در حداقل سطح لازم برای دفاع از امنیت ملی نگه داشته شده است. ما به این اصل متعهد هستیم که هیچ زمان و تحت هیچ شرایطی اول طرفی نباشیم که از سلاح اتمی استفاده می نماید و بعلاوه به طور بی قید و شرط متعهدیم که از سلاح اتمی و تهدید به استفاده از آن در قبال کشورهای فاقد سلاح اتمی یا منطقه ها عاری از سلاح اتمی استفاده نکنیم.

ونبین اضافه نمود: چین هرگز در هیچ شکلی از رقابت بر سر تسلیحات اتمی شرکت نداشته و سلاح های اتمی خود را در دیگر کشورها مستقر ننموده است. تا زمانی که کشوری چین را تهدید ننموده باشد یا قصد تضعیف حق حاکمیت چین را نداشته باشد، از سوی چین مورد تهدید قرار نخواهد گرفت و نباید از توان دفاعی چین احساس تهدید کند.

این دیپلمات چینی گفت: آنچه جامعه دنیای واقعاً باید از آن نگران باشد سیاست اشتراک اتمی ناتو است. ناتو به اسم سازمانی سیاسی نظامی که در زمان جنگ سرد تشکیل شده است، عظیم ترین زرادخانه اتمی را به وسیله توافقات اشتراک اتمی ایجاد نموده است.

ونبین گفت: علاوه بر این، بعضی اعضای ناتو در حال تشدید کوشش ها برای مدرنیزه کردن توان اتمی خود هستند. بسیاری از کشورها در این دیدگاه اشتراک دارند که توافقات اشتراک اتمی ناتو، ناقض مقررات NPT بوده و توان اتمی این سازمان فاقد شفافیت است که این مسئله خطرات توسعه تسلیحاتی و جنگ اتمی را افزایش می دهد.

این مقام چینی، اظهارات دبیرکل ناتو درباره توان اتمی چین را استاندارد دوگانه توصیف کرد و گفت: اگر ناتو واقعاً به کنترل تسلیحات اتمی اهمیت می دهد، باید ذهنیت جنگ سرد خود را رها نموده، توافقات اشتراک اتمی را باطل کند و تعداد بالای سلاح های اتمی که در اروپا مستقر نموده را جمع آوری کند.

ونبین در ادامه گفت: ناتو باید از ایالات متحده بخواهد صادقانه به تعهدات ویژه و بدوی خود درخصوص خلع سلاح اتمی عمل کند و ذخایر تسلیحات اتمی خود را به اندازه زیاد و به طور اساسی کاهش دهد تا شرایط برای درک لزوم خلع سلاح کامل و جامع مهیا گردد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز دوشنبه گفت که چین باید در زمینه کنترل تسلیحاتی کاملاً مسئولانه عمل کند. وی اضافه نمود که این کشور از مزایای محدودیت کاهش تعداد سلاح های اتمی و افیزایش شفاف سازی در این زمینه سود خواهد برد.

دبیر کل ناتو مدعی شد: چین در حال ساخت تعداد زیادی سیلوهای موشکی است که می توانند توانایی اتمی این کشور را به اندازه قابل توجهی افزایش دهند و همه اینها بدون هیچ محدودیت و شفاف پذیری اتفاق می افتد.

آمریکا تنها کشور در دنیا است که از سلاح اتمی علیه بشریت استفاده نموده است. آمریکا دو شهر هیروشیما و ناگاساکی در ژاپن را در 6 و 9 اوت 1945 بمباران اتمی کرد. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله 3 روز روی شهرهای هیروشیما و ناگاساکی انداخته شد که باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر شد. حدود 220 هزار نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که شامل 20 هزار نظامی بوده و بقیه را شهروندان تشکیل می دادند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1969

به "تور ارزان چین: چین: سیاست های اتمی ناتو ناقض معاهده NPT هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: چین: سیاست های اتمی ناتو ناقض معاهده NPT هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید