ژاپن: چین در خصوص بودجه دفاعی خود شفاف سازی کند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تارو کونو وزیر خارجه ژاپن روز آدینه از چین خواست تا در خصوص هزینه های دفاعی رو به افزایش آن کشور شفاف سازی کند.

ژاپن: چین در خصوص بودجه دفاعی خود شفاف سازی کند

به گزارش خبرنگاران از تلویزیون ژاپن، کونو روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران در توکیو اضافه کرد: علیرغم کندی اقتصاد چین، هزینه کرد دفاعی این کشور رشد زیاد خود را حفظ نموده است.

او اضافه کرد: دولت چین باید در خصوص این هزینه کرد شرح دهد چرا که چنین نرخ بالایی در افزایش بودجه نظامی، تاثیرات مختلفی بر منطقه خواهد گذاشت.

بودجه دفاعی چین قرار است در سال 2019 میلادی 7.5 درصد افزایش یابد و به حدود یک تریلیون و 190 میلیارد یوان برابر با 177 میلیارد دلار برسد.

چین در سال های اخیر نه فقط از سوی آمریکا بلکه از طرف کشورهای همسایه خود در آسیای جنوب شرقی به دلیل توسعه فعالیت های نظامی و بالا بردن بودجه در معرض انتقاد بوده است به همین دلیل در چهار سال گذشته درصد رشد بودجه نظامی خود را کمی کاهش داده است.

بودجه دفاعی چین در سال 2018 با افزایش 8.1 درصدی به 1.1 تریلیون یوآن (165 میلیارد دلار) رسید که بیشترین افزایش در سه سال قبل از آن بود سه سالی که شی جین پینگ به عنوان رئیس جمهوری کشور، به دنبال تبدیل ارتش چین به نیرویی برتر است.

از سال 2012 تا 2018، میزان بودجه نظامی چین هر سال به ترتیب 11.2، 10.7، 12.2، 10.1 و 7.6، 7 و 8.1درصد افزایش داشته است اما این رشد برای امسال 7.5 درصد بوده است.

چین می گوید که افزایش بودجه را نباید یک تهدید دانست زیرا این افزایش هزینه دفاعی برای حراست از حق حاکمیت و تمامیت ارضی و منافع ملی است.

با تور چین همراه بشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 242

به "ژاپن: چین در خصوص بودجه دفاعی خود شفاف سازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن: چین در خصوص بودجه دفاعی خود شفاف سازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید